Jouw Dashboard (Beta)

Gewijzigd op Wo, 4 Sep om 9:57 AM

Voor alle gebruikers in het domein is het vernieuwde startscherm hun persoonlijke dashboard in het Yuki domein. 


Het geeft je o.a. voortdurend informatie over de aandachtspunten in de administratie(s), de meest recente uploads, de openstaande posten in de administratie(s) en verschillende inzichten zoals o.a. de netto omzet, het banksaldo etc.


De gegevens die op je dashboard worden getoond zijn afhankelijk van de rol(len) die je als gebruiker in het domein hebt.


LET OP!

De snelkoppelingen van de 'oude' Startpagina zijn vervangen door bladwijzers en vind je rechtsboven in elk scherm van je domein terug. 


Voor een uitgebreide beschrijving over bladwijzers zie artikel Bladwijzers.


Klik op de video om 'Vernieuwde Startpagina en bladwijzers' te bekijken!  





Klik op de knop Ga naar oude Start om desgewenst de oude Startpagina te openen.


Je dashboard bestaat uit de volgende secties::

  • Stel jouw Yuki in (onboarding checklist) (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Kengetallen van je domein (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Recente uploads (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Verken de helppagina's (beschikbaar voor alle gebruikers) 
  • Meest bekeken artikelen (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Openstaand (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Directie',, 'Financiële administratie' of 'Externe accountant'):
    • Verkoopfacturen (ook beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Verkoop')
    • Betaallijst (ook beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Inkoop')
  • Inzichten (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant'): 
    • Netto omzet
    • Debiteuren en crediteuren
    • Omzet en kosten
    • Banksaldo.


LET OP!

Voor een gebruiker met de rol 'Inkoop', 'Verkoop' of 'HRM' zijn in de sectie 'Kengetallen van je domein' alleen de onderdelen 'Openstaande vragen', 'Documenten die niet verwerkt kunnen worden' en 'Taken voor jou' beschikbaar.


TIP!

Op elk moment kan elke gebruiker zelf bepalen of de onboarding checklist moet worden getoond op het Dashboard door rechtsboven in het scherm te klikken op Dashboard instellingen

Verwijder in het nu geopende scherm het vinkje voor de optie Toon onboarding checklist. Klik vervolgens op de knop Bewaren.


Na de eerste keer inloggen in het vernieuwde startscherm kan een gebruiker met de rol 'Directie, 'Financiële administratie' of 'Externe accountant' in het nu geopende scherm aangeven of de sectie 'Openstaand' en/of 'Inzichten' op het Dashboard moeten worden getoond:

  • Het optimaliseren van mijn workflow
    De sectie 'Openstaand' wordt op het dashboard getoond
  • Het nemen van strategische beslissingen over mijn bedrijf
    De secties 'Inzichten' wordt op het dashboard getoond
  • Laat me alles zien
    Zowel de sectie 'Openstaand' als 'Inzichten' worden op het dashboard getoond.



TIP!

Op elk moment kan je bepalen welke openstaande posten of inzichten moeten worden getoond op je dashboard door rechtsboven in je scherm te klikken op Dashboard instellingen

Verwijder in het nu geopende scherm het vinkje voor de desbetreffende openstaande posten of inzichten die uit je dashboard moeten worden verwijderd. Klik vervolgens op de knop Bewaren.


Hieronder worden de verschillende secties van je Dashboard uitgebreid beschreven.


Stel jouw Yuki in (onboarding checklist)

De onboarding checklist wordt standaard op je Dashboard getoond.



De checklist bestaat uit de volgende items:

  • Leer de basis
    Je kunt desgewenst de volgende vier taken voltooien:
  • Voeg je banken toe
  • Pas je facturen aan
  • Voltooi configuratie.

Kengetallen van je domein

De (persoonlijke) kengetallen worden standaard op je dashboard getoond.



Op je dashboard vind je de volgende kengetallen:

  • Openstaande vragen: het aantal openstaande vragen die aan je zijn toegewezen
    (zie artikel Vragen (communicatie tussen backoffice en gebruiker))
  • Ontbrekende verkoopfacturen: aantal openstaande betalingen waarbij geen verkoopfactuur gevonden kan worden
    (zie artikel Volledigheid van verkoop (Ondernemer))
  • Ontbrekende inkoopfacturen: aantal openstaande betalingen waarbij geen inkoopfactuur of bonnetje gevonden kan worden
    (zie artikel Volledigheid van Inkoop (Ondernemer))
  • Documenten die niet verwerkt kunnen worden: aantal documenten dat door backoffice is gemarkeerd als 'Niet verwerkt'
    (zie artikel Niet verwerkte documenten)
  • Ontvangen bestanden: aantal documenten die vanuit externe bron zoals Google Drive, Dropbox, Peppol, etc, zijn aangeboden
    (zie artikel Digitale post)
  • Taken voor jou: het aantal openstaande taken die aan je zijn toegewezen
    (zie artikel Taken)

Recente uploads

De meest recente uploads worden standaard op je dashboard getoond. 



Om documenten te uploaden in je domein klik je op de knop Uploaden.


Het volgende scherm wordt geopend:



Zoek en selecteer de bestanden die je wilt uploaden, selecteer de juiste administratie (bedrijf) en de map waarin de bestanden moeten worden geupload in Yuki en klik vervolgens op de knop Uploaden.


TIP!

De documenten kunnen ook via andere methoden worden aangeleverd in je domein in Yuki:


Klik op Lees meer in de blauwe balk om Google Drive en Dropbox meteen in te stellen. Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Stel Google Drive in of Stel Dropbox in om deze aanlevermethoden in te stellen.


Openstaand

De sectie 'Openstaand' wordt niet standaard voor elke gebruiker op het dashboard getoond.


De openstaande posten bestaan uit twee onderdelen:

  • Verkoopfacturen: overzicht van openstaande en achterstallige facturen
    (zie artikel Facturen)
  • Betaallijst: overzicht van te betalen en achterstallige documenten
    (zie artikel Yuki Betaalservice (Betaallijst)). 


Hieronder worden de beide onderdelen beschreven.


Verkoopfacturen



Hier zie je de openstaande (nog niet betaald of geïncasseerd) verkoopfacturen of de achterstallige (openstaande te herinneren) verkoopfacturen.

Om een openstaande of achterstallige verkoopfactuur te bekijken, klik je op de regel van de desbetreffende verkoopfactuur.


Betaallijst



Hier zie je de te betalen documenten of de documenten waarvan de betaaldatum is verstreken.

Om het te betalen of achterstallige document te bekijken, klik je op de regel van het desbetreffende document.


Inzichten

De sectie 'Inzichten' wordt niet standaard voor elke gebruiker op het dashboard getoond.


De inzichten bestaat uit vier onderdelen:

  • Netto omzet
  • Debiteuren en crediteuren
  • Omzet en kosten
  • Banksaldo.


Selecteer rechtsboven in de sectie het jaar waarvan je inzichten wilt krijgen in de bovengenoemde onderdelen.

Klik vervolgens, indien gewenst, op de knop Verversen om de getoonde gegevens van alle onderdelen bij te werken.


TIP!

  • Beweeg met je muis over een grafiek om de gegevens van een bepaalde maand of ouderdom van openstaande posten van klanten en leveranciers in meer detail te bekijken.
  • Klik in elk onderdeel op de knop Bekijk overzicht om de gegevens in meer detail te bekijken.


Hieronder worden de verschillende onderdelen beschreven.


Netto omzet



Deze grafiek toont de maandelijkse netto omzet van het vorige jaar vergeleken met die van het huidige jaar.


Debiteuren en crediteuren



Deze grafiek is een indicatie van de ouderdom en het daarbij behorende saldo van je openstaande posten debiteuren en crediteuren:

  • <= 30 dagen
  • 31 - 60 dagen
  • 61 - 90 dagen
  • >= 91 dagen. 


Omzet en kosten



Deze grafiek toont de maandelijkse omzet en kosten van vorig jaar vergeleken met die van het huidige jaar.


Banksaldo



Deze grafiek toont het verloop van het banksaldo vanaf de huidige maand tot 12 maanden terug wanneer je het huidige jaar hebt geselecteerd.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren