Voor elke gebruiker in een domein kan worden bepaald tot welke administratie(s) hij of zij toegang heeft. Rollen worden in Yuki gebruikt om rechten te regelen. Elke gebruiker heeft bepaalde basisrechten. Door iemand een rol toe te kennen, kun je iemand extra rechten geven.
Het toevoegen van één of meer extra gebruikers aan een domein (extra kosten per toegevoegde gebruiker per maand) is alleen beschikbaar wanneer een gebruiker met de rol 'Directie' de bundel Medium, Large of Unlimited heeft gekozen via de Yuki Store in het domein.
In een domein kan alleen een gebruiker met de rol 'Directie' aan één of meer extra gebruikers toegang verlenen tot een administratie of deze ontzeggen.
LET OP!
Op elk moment kan de toegang van een gebruiker tot een administratie worden ontzegd of juist worden verleend.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Toegangscontrole van administratie(s) in domein.
Een gebruiker met de rol 'Directie' kan:
- aan een extra gebruiker toegang verlenen tot een administratie of deze ontzeggen
(zie artikel Gebruiker(s) aanmaken in mijn domein of Gebruiker(s) aanmaken in domein) - een relatie bekijken
- een gebruiker verwijderen
(zie artikel Gebruiker(s) verwijderen uit domein) - aan een extra gebruiker één of meer rollen toekennen
(zie artikel Rechten per gebruikersrol in domein) - de rol 'Backoffice' toewijzen aan een gebruiker indien het feature 'Zelfboeken' is geactiveerd door de accountant
(zie artikel Rol 'Backoffice' (zelfboeker) aan gebruiker)s in je domein toekennen) - het gebruikersrollen log bekijken.
LET OP!
- In een domein kan alleen een gebruiker met de rol 'Directie' één of meer rollen toekennen aan de extra gebruikers in het domein.
- Alleen bij een eigen Ondernemerslicentie kan de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Directie' rollen aan gebruikers toekennen die toegang hebben tot je domein. Aan een werknemer kan geen rol worden toegekend.
- Bij een ondernemersportal Basis of Plus kan alleen een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice een rol toekennen aan de maximaal één gebruiker in je domein.
Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van de gebruikers zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.
Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen. Klik vervolgens in het nu geopende scherm onder de sectie Domein op Gebruikers.
Het volgende scherm wordt standaard in de weergave Standaard geopend
Van elke gebruiker worden o.a. de aan de gebruiker toegewezen rol(len) en de login naam weergegeven.
Weergaven
Je kunt in dit scherm ook aangeven dat één van de weergaven moet worden getoond:
- Gebruikersrollen log
In het domein is een log beschikbaar waarin kan worden bekeken welke gebruiker op welk tijdstip een nieuwe gebruiker heeft aangemaakt met één of meer rollen, een bestaande gebruiker heeft verwijderd of bij een bestaande gebruiker een rol heeft toegekend of verwijderd.
Alleen een gebruiker met de rol 'Directie' kan de gegevens in het log bekijken. - Administratierechten
Dit is het overzicht van welke gebruikers toegang hebben tot welke administratie(s) in het domein.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren