Domeingegevens (instellingen) bekijken via portaal

Gewijzigd op Ma, 29 Jan om 2:42 PM

Een gebruiker met de rol 'Portaal beheerder' en/of 'Portaal backoffice' kan de volgende gegevens (instellingen) van een domein bekijken:

  • Algemeen:
    • Domein
      • Hoofdgegevens zoals het factuuradres, de accountant, het type domein, de eigenaar van het domein, etc.
      • Backoffice gegevens zoals toegang tot domein, blokkering van domein, activering van Zelfboeken en toegewezen backoffice medewerkers

        Indien in Yuki bij dit domein is aangegeven dat er sprake is van een moedermaatschappij kan in het veld Backoffice  worden gekozen voor de backoffice van de partner of de backoffice van de moedermaatschappij van de partner.

    • Contract: huidige gekozen bundel in domein, de status van het domein, de looptijd van het contract, facturatiegegevens, etc.
    • Backoffice mededelingen: dit is een melding waarvan een BO medewerker een pop-up krijgt als deze het domein opent.
    • Commentaren: deze zijn enkel op deze pagina zichtbaar. Dit kan gebruikt worden om specifieke afspraken met de klant of de historie van het contract te documenteren. 
    • Recente activiteiten.
  • Contract: een volledig overzicht van de contractregels in het Yuki contract voor dit domein (zie artikel Contract van domein)
  • Administraties: een overzicht van de administraties (lees bedrijven) in dit domein (zie artikel Administraties (bedrijven) in domein)
  • Gebruikers: een overzicht van de gebruikers met toegang tot dit domein (zie artikel Gebruikers in domein)
  • Tevredenheid: een overzicht van de klanttevredenheid van dit domein (zie artikel Klanttevredenheid in domein)


Alleen een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' kan een aantal gegevens (instellingen) van een domein ook invoeren en/of wijzigen.

Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Domeingegevens (instellingen) invoeren en/of wijzigen via portaal.


Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' kan klikken op de URL van het domein om het domein direct te openen om bijvoorbeeld het administratieprofiel in te voeren.


Het scherm om de details (instellingen) van een domein te bekijken wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Klik vervolgens op de naam van het domein.
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Beweeg met je muis vervolgens boven de regel van het desbetreffende domein, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk domeingegevens in het menu.


Het volgende scherm wordt geopend:



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren