Het toevoegen van extra gebruikers in een domein is alleen mogelijk wanneer een gebruiker met de rol 'Directie' de bundel Medium, Large of Unlimited heeft gekozen via de Yuki Store in het domein. Hier zijn per extra gebruiker (met rol óf werknemer) echter wel kosten aan verbonden.
In de minimale versie van Yuki kan alleen een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' maximaal één gebruiker toevoegen aan het domein.
Daarnaast maakt een administratie- of accountantskantoor ook haar eigen medewerkers aan als gebruikers binnen het portaal. Deze medewerkers zijn super users die behalve toegang tot de domeinen (met één of meer administraties) ook diverse vakmatige gereedschappen tot hun beschikking hebben.
Gebruiker aanmaken in domein
Zo maak je een gebruiker aan:
- Open vanuit verschillende plaatsen in Yuki Mijn domein:
- Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
- Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm onder de sectie Domein op Gebruikers.
- Klik op de knop Nodig gebruiker uit.
Het volgende scherm wordt geopend:
Je kunt de nieuwe gebruiker zoeken in je bestaande relaties of een nieuwe gebruiker toevoegen.
Gebruikers
Zoek de nieuwe gebruiker in je bestaande relaties.
Naam (verplicht)
Voer de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.
E-mail (verplicht)
Als het e-mailadres niet aanwezig is, voer dan het e-mailadres in van de nieuwe gebruiker.
LET OP!
Het e-mailadres wordt de inlognaam.
Rollen (verplicht)
Elke gebruiker heeft zonder rol al een aantal basisrechten in het domein. Bepaal of de gebruiker een of meer extra rollen moet hebben.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Rechten per gebruikersrol in domein .
TIP!
Zodra de nieuwe gebruiker is aangemaakt kunnen er, indien nodig, meer rollen aan de gebruiker worden toegekend door de desbetreffende rol(len) op het tabblad 'Extra' in de relatiekaart van de gebruiker te selecteren.
Taal
Selecteer de taal waarin de welkomstmail verstuurd moet worden.
Administratierechten (verplicht)
Als je meer dan één administratie hebt, kies dan tot welke administratie(s) de gebruiker toegang krijgt.
Stuur persoonlijk bericht
Voer hier desgewenst een kort bericht voor de nieuwe gebruiker in.
Klik vervolgens op de knop Uitnodigen.
Er wordt nu een login en een tijdelijk wachtwoord voor de nieuwe gebruiker aangemaakt.
De nieuwe gebruiker ontvangt een e-mail met daarin zijn of haar inloggegevens.
Hij of zij moet na het ontvangen van de e-mail met het tijdelijke wachtwoord binnen 24 uur inloggen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren