Algemeen (instellingen domein) (Beta)

Gewijzigd op Do, 19 Jun om 4:12 PM

In dit scherm vind je een aantal algemene gegevens over het domein zoals de naam ,de gebruikte opslag en de taal van het domein,


Alleen de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' in het domein kan het eigenaarschap overdragen naar een andere eigenaar.


Vanuit dit scherm kan een gebruiker:

  • de eigenaar wijzigen.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de algemene instellingen zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen. Klik vervolgens in het nu geopende scherm in de sectie Domein op Algemeen.


Het volgende scherm wordt geopend:




Eigenaar wijzigen 

De eigenaar van een domein heeft in Yuki enkele speciale rechten en verantwoordelijkheden:

  • hij of zij Is het standaard aanspreekpunt vanuit Yuki voor vragen en problemen rond de boekhouding
  • hij of zij heeft altijd het recht om binnen dit domein rollen en rechten in te stellen voor andere gebruikers
  • hij of zij is verantwoordelijk voor de betaling van de kosten van dit Yuki domein.


De eigenaar van een domein is als het ware de beheerder van een domein. Normaal is dat de eigenaar van het bedrijf. In bepaalde gevallen kan men het eigendom van een domein overdragen aan de accountant. 

Een voorbeeld kan zijn dat er is overeengekomen met Yuki dat het accountantskantoor eigenaar is van de administratie. Enkel de bestaande eigenaar kan het eigendom overdragen.


Klik achter Eigenaar en selecteer uit het dropdownmenu de nieuwe eigenaar. Je kunt alleen uit al bestaande gebruikers in het domein een nieuwe eigenaar kiezen. 


Je kunt, indien nodig, een nieuwe gebruiker toevoegen door via de instellingen van het domein bij Gebruikers op de knop Nodig gebruiker uit te klikken. 


LET OP! 

Vanuit het portaal kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' ook de eigenaar van het domein wijzigen.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren