Waarom komt per e-mail verstuurde offerte, verkoopfactuur en/of herinnering niet aan bij klant?

Gewijzigd op Tue, 27 Jun 2023 om 03:26 PM

Wanneer de offerte, verkoopfactuur en/of herinnering wordt verstuurd via de 'virtuele' mailserver van Yuki komt het voor dat deze niet worden ontvangen door de klant. 


De verzonden e-mail wordt in dat geval door de SMTP server van de ontvangende partij niet geaccepteerd.


Dit kan worden opgelost door Yuki expliciet toestemming te geven om e-mail vanuit jouw e-mailadres te versturen. Dit doe je door contact op te nemen met de hostingprovider van je domein met het verzoek om de correcte DNS records van je e-mailaccount op de eigen SMTP server te laten instellen.


Deze DNS records vind je door op het icoon Instellingen in de navigatiebalk te klikken en vervolgens in het nu geopende scherm op Verkoopinstellingen. In het nu geopende scherm klik je onder Factuuraflevering vervolgens op E-mail verzendopties.



Voor een uitgebreide beschrijving van het versturen van offertes, verkoopfacturen en/of herinneringen via de mailserver van Yuki zie artikel E-mail verzendopties (e-mailaccount en mailserver).


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren