Er zijn een aantal redenen waarom Yuki een digitale offerte, verkoopfactuur of herinnering niet per e-mail kan versturen naar de klant:
- Verzendwijze is niet correct ingesteld in te verzenden offerte, factuur of herinnering
Veld 'Verzendwijze' moet zijn: 'Per e-mail versturen'. - Verzendmethode is in Yuki niet correct ingesteld bij de Verkoopinstellingen in het domein
Verzendmethode moet zijn: 'Alles per e-mail' of 'Waar mogelijk per e-mail'. - E-mailaccount in Yuki vanwaaruit e-mail moet worden verzonden (afzender e-mailadres) is nog niet geverifieerd
Bevestig de e-mailaccount vanuit de mailbox van de desbetreffende e-mailaccount.
Na het bevestigen van deze e-mail wijzigt de status van je e-mailaccount in Yuki in 'Actief'. - Versturen via eigen SMTP server (uitgaande mailserver):
- Inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) die toegang geven tot eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt) zijn niet correct
Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]". - Er wordt gebruik gemaakt van twee-factor authenticatie op eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt)
Dit wordt vanuit Yuki niet ondersteund bij het versturen van e-mail.
Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".
In dat geval moet een app wachtwoord worden ingevoerd om toegang te verlenen tot je eigen Microsoft-account, Google-account of Office 365-account op je eigen SMTP mailserver.
Voor meer informatie over het maken en gebruik van een app-wachtwoord:- bij een Microsoft-account zie App-wachtwoorden gebruiken met apps die verificatie in twee stappen niet ondersteunen
- bij je Google-account zie Inloggen met app-wachtwoorden
- bij je Office 365-account zie Een app-wachtwoord maken voor Office 365.
- Inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) die toegang geven tot eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt) zijn niet correct
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren