Waarom kan ik geen digitale offerte, verkoopfactuur of herinnering per e-mail versturen?

Gewijzigd op Ma, 24 Jun om 1:34 PM

Er zijn een aantal redenen waarom Yuki een digitale offerte, verkoopfactuur of herinnering niet per e-mail kan versturen naar de klant:

  • Verzendwijze is niet correct ingesteld in te verzenden offerte, factuur of herinnering
    Veld 'Verzendwijze' moet zijn: 'Per e-mail versturen'.


  • Verzendmethode is in Yuki niet correct ingesteld bij de Verkoopinstellingen in het domein
    Verzendmethode moet zijn: 'Alles per e-mail' of 'Waar mogelijk per e-mail'.


  • E-mailaccount in Yuki vanwaaruit e-mail moet worden verzonden (afzender e-mailadres) is nog niet geverifieerd
    Bevestig de e-mailaccount vanuit de mailbox van de desbetreffende e-mailaccount.


    Na het bevestigen van deze e-mail wijzigt de status van je e-mailaccount in Yuki in 'Actief'.


  • Versturen via eigen SMTP server (uitgaande mailserver): 
    • Inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) die toegang geven tot eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt) zijn niet correct
      Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

    • Er wordt gebruik gemaakt van twee-factor authenticatie op eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt)
      Dit wordt vanuit Yuki niet ondersteund bij het versturen van e-mail.
      Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

      In dat geval moet een app wachtwoord worden ingevoerd om toegang te verlenen tot je eigen Microsoft-account, Google-account of Office 365-account op je eigen SMTP mailserver.

      Voor meer informatie over het maken en gebruik van een app-wachtwoord:


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren