Waarom kan ik geen digitale offerte, verkoopfactuur of herinnering per e-mail versturen?

Gewijzigd op Tue, 27 Jun 2023 om 03:09 PM

Er zijn een aantal redenen waarom Yuki een digitale offerte, verkoopfactuur of herinnering niet per e-mail kan versturen naar de klant:

  • Verzendwijze is niet correct ingesteld in te verzenden offerte, factuur of herinnering
    Veld 'Verzendwijze' moet zijn: 'Per e-mail versturen'.


  • Verzendmethode is in Yuki niet correct ingesteld bij de Verkoopinstellingen in het domein
    Verzendmethode moet zijn: 'Alles per e-mail' of 'Waar mogelijk per e-mail'.


  • E-mailaccount in Yuki vanwaaruit e-mail moet worden verzonden (afzender e-mailadres) is nog niet geverifieerd
    Bevestig de e-mailaccount vanuit de mailbox van de desbetreffende e-mailaccount.


    Na het bevestigen van deze e-mail wijzigt de status van je e-mailaccount in Yuki in 'Actief'.


  • Versturen via eigen SMTP server (uitgaande mailserver): 
    • Inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) die toegang geven tot eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt) zijn niet correct
      Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

    • Er wordt gebruik gemaakt van twee-factor authenticatie op eigen SMTP server (die de e-mail afhandelt)
      Dit wordt vanuit Yuki niet ondersteund bij het versturen van e-mail.
      Wanneer dit het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: "Fout bij het versturen van e-mail via de opgegeven SMTP server ... met gebruikersnaam ... Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

      In dat geval moet een app wachtwoord worden ingevoerd om toegang te verlenen tot je eigen Microsoft-account, Google-account of Office 365-account op je eigen SMTP mailserver.

      Voor meer informatie over het maken en gebruik van een app-wachtwoord:


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren