Een administratie is een eenmanszaak, V.O.F., B.V., N.V., stichting, vereniging of welke rechtsvorm dan ook die is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Voor veel Yuki gebruikers zal een domein hetzelfde zijn als de online administratie van zijn of haar bedrijf. Binnen een domein kunnen echter meerdere administraties worden gevoerd.
Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaalbackoffice':
- de administratiegegevens (instellingen) bekijken
- de domeingegevens (instellingen) bekijken
- direct een administratie openen
- de fiscale eenheid (Btw) bekijken
- de fiscale eenheid (VpB) bekijken
- de te synchroniseren wijzigingen van klantgegevens (via CRMhub) handmatig bijwerken.
Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder':
- de domeingegevens (instellingen) wijzigen.
In het accountant portaal klik je op Beheer en vervolgens op Administraties om een overzicht te bekijken van de bedrijven (administraties) in je (sub)portaal.
Het volgende scherm wordt altijd in de weergave Standaard geopend:
TIP!
Voeg de kolom 'Afsluitdatum' in dit overzicht toe zodat je van elke administratie kan bekijken tot en met welke datum een administratie is afgesloten waardoor geen enkele gebruiker voor en op die datum meer wijzigingen kan aanbrengen.
Weergaven
Je kunt in dit scherm ook aangeven dat één van de andere weergaven moet worden getoond:
- Fiscale eenheid
Hier zie je alle administraties (bedrijven) in het portaal die dienen als fiscale éénheid voor de btw of VpB. - CRMHub
Hier zie je de te synchroniseren wijzigingen (van klantgegevens) van de CRMHub die handmatig kunnen worden goedgekeurd.
Filters
In de weergave 'Fiscale eenheid' kun je de getoonde gegevens filteren op Status van een domein.
- Actief
- Trial
- Opstart
- Inactief
- Gearchiveerd.
In de weergave 'CRMHub' kun je de getoonde gegevens filteren op de status van de te synchroniseren wijzigingen:
- Nieuw
- Verwerkt
- Afgekeurd
- Mislukt.
Administratiegegevens (instellingen) bekijken
- Klik op de naam van een administratie
of - Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk administratiegegevens in het dropdownmenu.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Administratiegegevens (instellingen) bekijken.
Domeingegevens (instellingen) bekijken, invoeren en/of wijzigen
Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk domeingegevens in het dropdownmenu.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Domeingegevens (instellingen) bekijken via portaal of Domeingegevens (instellingen) invoeren en/of wijzigen via portaal.
Direct een domein openen
Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Ga naar domein in het dropdownmenu.
Fiscale eenheid (Btw) bekijken
Open de weergave Fiscale eenheid. Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Fiscale eenheid (Btw) in het dropdownmenu.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Gegevens fiscale eenheid (Btw)
iscale eenheid (VpB) bekijken
Open de weergave Fiscale eenheid. Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Fiscale eenheid (VpB) in het dropdownmenu.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Gegevens fiscale eenheid (VpB).
Te synchroniseren wijzigingen van klantgegevens (via CRMHub) handmatig bijwerken
Open de weergave CRMHub. Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende wijziging en klik vervolgens op de knop Bijwerken.
Het volgende scherm wordt geopend:
Selecteer de klantgegevens (velden) die moeten worden gewijzigd in Yuki en klik vervolgens op de knop Bijwerken.
De gegevens van de klant worden in de desbetreffende administratie in Yuki bijgewerkt.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren