Onderwerp en tekst van brief (herinnering lay-out)

Gewijzigd op Vr, 5 Dec om 12:19 PM

Bij het instellen van je herinnering lay-out zijn er verschillende opties beschikbaar waarmee je de weergave van je herinneringen kunt personaliseren. 

De lay-out bepaalt o.a. hoe de herinnering eruit ziet, welke gegevens erop worden afgedrukt, waar het adresblok komt te staan en wat er in de begeleidende mail komt te staan.



De volgende herinnering lay-out instellingen kunnen worden ingevoerd of gewijzigd:

  • Algemeen
    Omvat de omschrijving en de taal van de herinnering.
  • Instellingen
    Instellingen voor kopie van factuur, herinneringsniveaus en gebruik lay-out voor automatische incasso. 
  • Onderwerp en tekstinhoud van brief
    Stel het onderwerp en de tekst in van de brief.
  • Pagina-indeling (voettekst)
    Instellingen voor bijvoorbeeld de voettekst van de brief.
  • Pagina-instellingen
    Bepaal de positie van de gegevens op de herinnering en het lettertype en/of de lettergrootte. 
  • Papierinstellingen
    Kies het papierformaat en de afdrukopties.
  • Adrespositionering
    Instellingen voor de positionering van het adres op de herinnering.
  • Logo positionering
    Bepaal de positie van het logo (alleen relevant voor afdrukken op blanco papier).
  • Onderwerp en tekst van e-mail
    Stel het onderwerp en de tekst in van de e-mail waarmee herinneringen worden verzonden.


Elke instelling wordt uitgebreid beschreven in een afzonderlijk artikel.




Toegang tot instellingen

Alle instellingen voor je herinnering lay-outs zijn gecentraliseerd binnen je domein en onderverdeeld in logische categorieën.


Om toegang te krijgen tot deze instellingen:

  • klik je op het icoon Instellingen in de navigatiebalk
  • Klik je vervolgens in het nu geopende scherm op Herinnering instellingen
  • klik je op het tabblad Lay-outs. 

Aanmaken en wijzigen van herinnering lay-outs

Om een bestaande herinnering lay-out te wijzigen klik je op > voor de omschrijving van de desbetreffende herinnering lay-out

Voor het aanmaken van een nieuwe herinnering lay-out klik je bovenin je scherm op de knop Nieuwe lay-out.


Onderwerp en tekst van brief instellen

Je kunt de brief personaliseren door het onderwerp en de tekst van de brief aan te passen.




Onderwerp

Het onderwerp wordt direct boven de brieftekst afgedrukt. Je kunt het onderwerp ook leeg laten. In het onderwerp kun je ook met placeholders werken.


Tekstinhoud

Per lay-out kun je de tekst van de brief aanpassen aan de situatie. Zo kun je beginnen met een heel vriendelijke tekst voor je eerste herinnering en de tekst steeds dringender en formeler maken naarmate de factuur langer open staat. Let op bij het opmaken van de tekst of je standaard een kopie van de factuur meestuurt of niet. Doe je dat niet, dan moet je in de tekst van de brief (en eventueel ook in de tekst van de mail) al de gegevens van de factuur opnemen. Dat doe je door gebruik te maken van zogenaamde placeholders. Dat zijn verwijzingen naar o.a. gegevens van de factuur.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren