Papierinstellingen (factuurlay-out)

Gewijzigd op Do, 28 Aug om 4:03 PM

Bij het instellen van je factuurlay-out zijn er verschillende opties beschikbaar waarmee je de weergave van je facturen kunt personaliseren. 

De lay-out bepaalt hoe de factuur eruit ziet, welke gegevens erop worden afgedrukt, waar het adresblok komt te staan en wat er in de begeleidende mail komt te staan.


Hieronder vind je een overzicht van de beschikbare opties:

  • Algemene instellingen:
    Omvat opties zoals urenspecificaties en bijlagen bij de factuur.
  • Factuurkolommen:
    Bepaal welke kolommen zichtbaar zijn op je facturen.
  • Pagina-indeling:
    Instellingen voor bijvoorbeeld de voettekst van de pagina.
  • Papierinstellingen:
    Kies het papierformaat en de afdrukopties.
  • Adrespositionering:
    Instellingen voor de positionering van het adres op de factuur.
  • Thema:
    Pas de template kleuren van je factuur aan.
  • E-mail template:
    Stel het onderwerp en de tekst in van de e-mail waarmee facturen worden verzonden.


Toegang tot instellingen

Alle instellingen voor je factuurlay-outs zijn gecentraliseerd binnen je domein en onderverdeeld in logische categorieën.


Om toegang te krijgen tot deze instellingen:

  • klik je op het icoon Instellingen in de navigatiebalk
  • Klik je vervolgens in het nu geopende scherm op Verkoopinstellingen
  • scroll je naar Factuurlay-outs. 

Aanmaken en wijzigen van factuurlay-outs

Om een bestaande factuurlay-out te wijzigen klik je op de regel van de desbetreffende factuurlay-out.

Voor het aanmaken van een nieuwe factuurlay-out klik je op de knop + Nieuwe lay-out.


Details van papierinstellingen

Bij het instellen van de papieropties voor je facturen, kun je kiezen hoe en waarmee je de factuur wilt afdrukken.



Stap 1: klik op de knop 1 (Papierinstellingen) linksboven in je scherm. Het volgende scherm wordt geopend:



Bepaal waar je de factuur op wilt afdrukken.


Opties voor afdrukken factuur

Je hebt de volgende opties  om je factuur af te drukken:

  • Blanco papier:
    Gebruik deze optie om je logo en bedrijfsgegevens direct door Yuki te laten afdrukken. Het logo dat wordt afgedrukt is gekoppeld aan je administratieprofiel (tabblad Algemeen).
  • Print op briefpapier:
    Kies deze optie als je alleen het factuurblok en de voettekst wilt afdrukken zonder extra logo of voettekst van de pagina. Ideaal voor gebruik met reeds bedrukt bedrijfsbriefpapier.
  • Upload achtergrond briefpapier:
    Indien je van plan bent om facturen per e-mail te versturen, is deze optie raadzaam. Hiermee kun je een pdf van je eigen briefpapier uploaden voor een professionele uitstraling van je digitale facturen.

    Stappen voor gebruik van eigen briefpapier als pdf
    1. Maak het gewenste factuurpapier in een tekstverwerker zoals MS Word of Pages.
    2. Voeg je eigen logo, adresgegevens en andere essentiële factuurdetails zoals KvK-nummer, btw-nummer en bankrekeningnummer toe.
    3. Sla het document op als een pdf-bestand.
    4. Upload het pdf-document binnen de factuurlay-out instellingen. Hierdoor wordt je pdf-document als digitaal briefpapier tijdens het afdrukken of verzenden via e-mail gebruikt.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren