Papierinstellingen (factuurlay-out)

Gewijzigd op Vr, 1 Dec, 2023 om 2:22 PM

De volgende factuurlay-out instellingen kunnen worden ingevoerd:

  • Algemeen (o.a. urenspecificatie en bijlage)
  • Factuurkolommen
  • Pagina-indeling (voettekst)
  • Papierinstellingen
  • Adresmarge (adrespositionering)
  • Thema
  • Onderwerp en tekst van mail (E-mail template).


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van de factuurlay-outs zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen, klik in het nu geopende scherm op Verkoop instellingen en scroll vervolgens naar Factuurlay-outs


Om een bestaande factuurlay-out te wijzigen klik je op de regel van de desbetreffende factuurlay-out

Voor het aanmaken van een nieuwe factuurlay-out klik je op de knop + Nieuwe lay-out.



Klik op de knop 1 linksboven in je scherm. Het volgende scherm wordt geopend:



Bepaal waar je de factuur op wilt afdrukken.


Je hebt drie mogelijkheden:

  • Blanco papier
  • Print op briefpapier
  • Upload achtergrond briefpapier.


TIP!

Wanneer je je verkoopfacturen per e-mail naar je klanten wilt gaan versturen is het raadzaam om hier als type papier Upload achtergrond briefpapier (PDF) te selecteren.


Op blanco papier

Gebruik Yuki om je logo en bedrijfsgegevens direct mee af te drukken. Als logo wordt het logo gebruikt dat je hebt gekoppeld aan je administratieprofiel (tabblad Algemeen).

Print op briefpapier

Yuki print enkel het factuurblok en de voettekst van de factuur. Yuki print dan geen logo en geen voettekst van de pagina.

Upload achtergrond briefpapier (PDF document)

Wanneer je de verkoopfacturen per e-mail gaat versturen is het handig om een PDF-document van je briefpapier aan de lay-out te koppelen. Je print dan als het ware de verkoopfactuur in dat PDF-document. Dit geeft een beter resultaat als het printen op blanco papier. 


Je maakt eerste het gewenste factuurpapier in een tekstverwerker zoals bijvoorbeeld MS Word of Pages. Hier plaats je dan je eigen logo, de adresgegevens en andere typische factuurgegevens zoals KvK-nummer, btw-nummer en bankrekeningnummer op. Vervolgens bewaar je dit factuurpapier als PDF-document.


Dit PDF-document kun je dan bij de factuurlay-out instelling als bestand kiezen en dan zal deze als digitaal briefpapier worden gebruikt.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren