Om ervoor te zorgen dat Yuki automatisch brieven (herinneringen en aanmaningen) naar je klanten verstuurd moeten de volgende zaken geregeld zijn:

  • activeren van herinnering- en aanmaningsservice 
  • instellen van herinnering- en aanmaningsservice (o.a. vastleggen termijnen attendering, herinnering, aanmaning en ingebrekestelling) 
  • controleren en aanpassen teksten en herinnering lay-outs van brieven (herinnering of aanmaning)
  • blokkeren van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen:
    • redenen blokkering van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen
    • klant blokkeren voor ontvangst van automatische herinnering en aanmaning.
  • bekijken testrapport.

Redenen voor blokkering


  • De klant heeft geen e-mailadres.
  • De klant is geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde brieven.
  • De factuur is te oud. Facturen die bij het activeren van de herinneringen- en aanmaningenservice al ouder zijn dan 90 dagen worden overgeslagen.
  • De factuur staat in het overzicht 'Nog te incasseren'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Onderweg'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Storno's'.
  • Er is voor de factuur de laatste zeven dagen al een handmatige of automatische herinnering of aanmaning verstuurd.
  • De factuur is post factum aangemaakt. Dit houdt in dat de datum waarop de factuur is aangemaakt na de vervaldatum ligt.