Redenen blokkering van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen

Gewijzigd op Wo, 28 Jul, 2021 om 10:58 AM

Om ervoor te zorgen dat Yuki automatisch brieven (herinneringen en aanmaningen) naar je klanten verstuurd moeten de volgende zaken geregeld zijn:

  • activeren van herinnering- en aanmaningsservice 
  • instellen van herinnering- en aanmaningsservice (o.a. vastleggen termijnen attendering, herinnering, aanmaning en ingebrekestelling) 
  • controleren en aanpassen teksten en herinnering lay-outs van brieven (herinnering of aanmaning)
  • blokkeren van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen:
    • redenen blokkering van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen
    • klant blokkeren voor ontvangst van automatische herinnering en aanmaning.
  • bekijken testrapport.

Redenen voor blokkering


  • De klant heeft geen e-mailadres.
  • De klant is geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde brieven.
  • De factuur is te oud. Facturen die bij het activeren van de herinneringen- en aanmaningenservice al ouder zijn dan 90 dagen worden overgeslagen.
  • De factuur staat in het overzicht 'Nog te incasseren'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Onderweg'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Storno's'.
  • Er is voor de factuur de laatste zeven dagen al een handmatige of automatische herinnering of aanmaning verstuurd.
  • De factuur is post factum aangemaakt. Dit houdt in dat de datum waarop de factuur is aangemaakt na de vervaldatum ligt.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren