Om ervoor te zorgen dat Yuki automatisch brieven (herinneringen en aanmaningen) naar je klanten verstuurd moeten de volgende zaken geregeld zijn:
- activeren van herinnering- en aanmaningsservice
- instellen van herinnering- en aanmaningsservice (o.a. vastleggen termijnen attendering, herinnering, aanmaning en ingebrekestelling)
- controleren en aanpassen teksten en herinnering lay-outs van brieven (herinnering of aanmaning)
- blokkeren van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen:
- redenen blokkering van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen
- klant blokkeren voor ontvangst van automatische herinnering en aanmaning.
- bekijken testrapport.
Redenen voor blokkering
- De klant heeft geen e-mailadres.
- De klant is geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde brieven.
- De factuur is te oud. Facturen die bij het activeren van de herinneringen- en aanmaningenservice al ouder zijn dan 90 dagen worden overgeslagen.
- De factuur staat in het overzicht 'Nog te incasseren'.
- De factuur staat in het overzicht 'Onderweg'.
- De factuur staat in het overzicht 'Storno's'.
- Er is voor de factuur de laatste zeven dagen al een handmatige of automatische herinnering of aanmaning verstuurd.
- De factuur is post factum aangemaakt. Dit houdt in dat de datum waarop de factuur is aangemaakt na de vervaldatum ligt.