Klant voor ontvangst van automatische herinnering en aanmaning blokkeren

Gewijzigd op Tue, 20 Jun 2023 om 01:19 PM

Om ervoor te zorgen dat Yuki automatisch brieven (herinneringen en aanmaningen) naar je klanten verstuurd moeten de volgende zaken geregeld zijn:

  • activeren van herinnering- en aanmaningsservice 
  • instellen van herinnering- en aanmaningsservice (o.a. vastleggen termijnen attendering, herinnering, aanmaning en ingebrekestelling) 
  • controleren en aanpassen teksten en herinnering lay-outs van brieven (herinnering of aanmaning)
  • blokkeren van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen:
    • redenen blokkering van automatisch versturen herinneringen en aanmaningen
    • klant blokkeren voor ontvangst van automatische herinnering en aanmaning.
  • bekijken testrapport.


Je kunt op twee plaatsen in Yuki één of meer klanten blokkeren voor het ontvangen van automatisch verstuurde herinneringen of aanmaningen:

  • klik op het icoon Instellingen in de navigatiebalk. Klik in het nu geopende scherm op Herinnering instellingen en vervolgens op het tabblad Geblokkeerde relaties
  • beweeg met je muis boven het icoon Relaties in de navigatiebalk en klik vervolgens op Relaties. Zoek en open de relatiekaart van de klant en klik vervolgens op het tabblad Extra


TIP!

Op het tabblad 'Geblokkeerde relaties' kun je ook zien welke klanten op dit moment geblokkeerd zijn. Je kunt ze daar ook weer deblokkeren.


Klant via tabblad 'Geblokkeerde relaties' (Herinnering instellingen) blokkeren

Op het tabblad Geblokkeerde relaties zie je alle relaties die op dit moment zijn geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde herinneringen of aanmaningen.



Om een relatie te deblokkeren selecteer je het vakje van de relatie(s) die je wilt deblokkeren en klik je vervolgens op de knop Deblokkeer relaties


Om relaties te blokkeren klik je op de knop Blokkeer relaties. Het volgende scherm wordt geopend:



Zoek en selecteer hier het vakje van de relatie(s) die je wilt blokkeren en klik vervolgens op de knop Selecteer relaties. De geselecteerde relaties zijn nu geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde herinneringen of aanmaningen. 


Klant via relatiekaart blokkeren

Om een klant te blokkeren voor het ontvangen van automatische herinneringen of aanmaningen doorloop je de volgende stappen: klik in de geopende relatiekaart op het tabblad Extra en selecteer vervolgens het vakje achter Blokkeren automatische herinneringen.


Klik op de knop Bewaren.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren