Mijn domein beheren (Beta)

Gewijzigd op Do, 19 Jun om 9:26 AM

Vanuit het startscherm van 'Mijn domein' kun je het domein beheren. Dit betekent dat je diverse instellingen kunt bekijken en/of wijzigen die de functionaliteit van Yuki beïnvloeden zoals instellingen die bijvoorbeeld betrekking hebben op boekhoudkundige zaken óf zaken als beveiliging en rechten. 


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van je domein op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd. 


'Mijn domein' kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein.
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen.


Het volgende scherm wordt geopend: 



In dit scherm kun je, afhankelijk van je rol(len) in het domein, in de sectie Domein en Facturering o.a. de volgende zaken instellen:

  • Algemeen (zie artikel Algemeen (instellingen domein)) :
    • Wijzig eigenaar (alleen beschikbaar voor de eigenaar van het domein)
      Wijzig de eigenaar van het domein (keuze uit bestaande gebruikers binnen het domein).
      Vanuit het portaal kan de portaalbeheerder ook de eigenaar van het domein wijzigen.

  • Contracten (zie artikel Contracten (instellingen domein)):
    • Contract (zie artikel
      Bekijk de contractgegevens van het domein of voeg features aan het contract toe of verwijder ze,
    • Contract opzeggen of heractiveren.

  • Bedrijven (zie artikel Bedrijven (instellingen domein)):
    Dit is het overzicht van de in dit domein opgenomen administratie(s).
    • Nieuwe administratie
      Voeg een nieuwe administratie toe aan het domein
    • Fiscale eenheid (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' en de 'Backoffice' rol in het domein)
      Maak een Fiscale eenheid aan in het domein.

  • Gebruikers (zie artikel Gebruikers (instellingen domein)):
    Dit is het overzicht van de gebruikers met toegang tot het domein.

    Van elke gebruiker worden o.a. de aan de gebruiker toegewezen rol(len) en de login naam weergegeven.
    Gebruikers kunnen hier ook worden verwijderd.

  • Nieuwe gebruiker
    Voeg een nieuwe gebruiker toe aan het domein.

  • Gebruikersrollen log (alleen beschikbaar voor de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Directie' in het domein)
    Bekijk in dit log welke gebruiker op welk tijdstip in het domein een nieuwe gebruiker heeft aangemaakt met één of meer rollen, een bestaande gebruiker heeft verwijderd of bij een bestaande gebruiker een rol heeft toegekend of verwijderd.

  • Administratierechten
    Bekijk hier welke gebruikers toegang hebben tot welke administratie(s).

  • Mijn abonnement (zie artikel Mijn abonnement (bundel))
    • Wijzig betaalmethode (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Directie' in het domein)
      Wijzig de betaalmethode van de bundel en de eventueel toegevoegde extra features.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren