Document verwijderen door gebruiker (Beta)

Gewijzigd op Di, 4 Feb om 8:04 AM

Een gebruiker kan in bepaalde situaties zelf een document verwijderen. Dit is afhankelijk van de huidige status van het document in Yuki:

  • Document is gescand of geüpload en staat nog in de ordner 'Uitzoeken Yuki' als niet-financieel document (documenttype 'Standaard')
  • Document is verwerkt en opgeslagen in het Archief en is geen financieel document
    Niet-financiële documenten zijn in Yuki documenten van het type 'Standaard', bij de verwerking hiervan worden er geen financiële transacties geboekt.
  • Document is verwerkt en is een financieel document zoals een factuur.

    LET OP!
    Alleen een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein kan een financieel document verwijderen.


Wanneer je documenten of transacties verwijdert, worden deze niet direct definitief verwijderd, maar in de 'Verwijderde documenten' (prullenbak) geplaatst. 

Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Verwijderde documenten.


Map 'Uitzoeken Yuki'

Klik in het Archief op de ordner Uitzoeken Yuki. Hier kunnen de documenten die wachten om door Yuki verwerkt te worden worden bekeken. 

Een document kan worden verwijderd door met je muis boven de regel van het desbetreffende document te bewegen, op de knop met de drie puntjes te klikken en vervolgens de menuoptie Verwijderen in het dropdownmenu te selecteren. 


LET OP!

Zolang het te verwijderen document het documenttype 'Standaard' heeft, kan het document door elke gebruiker worden verwijderd.




Verwerkt niet-financieel document in Archief

Selecteer een niet-financieel document uit het Archief. In het geopende document zie je nu verschillende knoppen bovenin je scherm. Afhankelijk van je rol in Yuki zijn er meer of minder knoppen beschikbaar. Met de knop Verwijder deze gegevens (prullenbak) kun je het document verwijderen.



Verwerkt financieel document

Als gebruiker kun je zelf geen financiële documenten verwijderen. Dit is met name gedaan vanwege de btw-aangifte. Ook kan het zijn dat er al betalingen gematcht zijn aan een factuur. 

Indien je toch een financieel document wilt verwijderen dan kun je op de knop Stel een vraag aan de backoffice klikken. Via de vraag die je aan de backoffice stelt, kun je aangeven dat een bepaald financieel document moet worden verwijderd. De backoffice kan dan beoordelen of het document kan worden verwijderd en vervolgens het document daadwerkelijk verwijderen.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren