Wachtrij facturen

Gewijzigd op Tue, 06 Feb 2024 om 04:39 PM

In Yuki kun je een overzicht bekijken van verkoopfacturen die in bulk zijn verwerkt maar nog in de wachtrij staan ter verwerking omdat ze nog niet allemaal daadwerkelijk door Yuki zijn verwerkt. 


Yuki kan dit verwerkingsproces niet versnellen omdat dit wordt veroorzaakt door drukte op de servers en hoe lang op dat moment de algemene wachtrij is voor de IDR.


Vanuit dit overzicht kan een gebruiker:

  • een document bekijken
  • een relatie bekijken
  • een factuur uit de wachtrij verwijderen.


Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Facturen en selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu het overzicht Wachtrij facturen


Het volgende scherm wordt geopend:



Document bekijken 

  • Klik op het onderwerp van het document
    OF
  • Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende factuur, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk document in het dropdownmenu.


In het nu geopende scherm kan de factuur, indien nodig, worden aangepast of kunnen er bewerkingen op de factuur worden uitgevoerd.


Relatie bekijken

Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende factuur, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk relatie in het dropdownmenu.



De adreskaart van de desbetreffende relatie wordt nu geopend.


Factuur uit wachtrij verwijderen

Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende factuur, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Verwijder uit wachtrij in het dropdownmenu.



Als de factuur nog niet verwerkt is (geen factuurnummer vermeld), dan wordt de factuur teruggeplaatst naar de 'Te verzenden facturen' lijst.

Als de factuur al verwerkt is (factuurnummer vermeld), dan wordt de factuur verplaatst naar de 'Openstaande facturen' lijst.


LET OP!

De oorzaak waarom de factuur in de wachtrij bleef staan is hierdoor niet opgelost. 

Heeft de factuur bijv. een ongeldig e-mailadres dan zal dit moeten worden aangepast en zal de factuur nog een keer moeten worden verzonden.


Om een openstaande factuur opnieuw te versturen open je de factuur en klik je vervolgens op de knop E-mail opnieuw versturen.



Het volgende scherm wordt geopend:



Hier kan een ander of een gecorrigeerd e-mailadres van de ontvanger worden ingevoerd. Het e-mailadres dat in Yuki is vastgelegd bij de relatie (ontvanger) wordt hierdoor niet gewijzigd.


Voer hier het correcte e-mailadres in en klik vervolgens op de knop Stuur e-mail.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren