Betrokken medewerkers aan domein toewijzen

Gewijzigd op Mon, 29 Jan 2024 om 02:55 PM

Via de gegevens (instellingen) van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de betrokken medewerkers aan het desbetreffende domein toewijzen.


>Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Klik vervolgens op de naam van het domein.
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Beweeg met je muis vervolgens boven de regel van het desbetreffende domein, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk domeingegevens in het menu.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik vervolgens achter Domein op de knop Bewerken  om de betrokken medewerkers aan het domein toe te wijzen. Het volgende scherm wordt geopend:



In de volgende velden stel je in welke medewerkers verantwoordelijk zijn voor het domein:

  • BO verantwoordelijke: de BO verantwoordelijke is de medewerker die als primaire verantwoordelijke is toegewezen aan het domein. Alle te verwerken documenten, bankregels en vragen komen in zijn of haar workflow terecht. 
  • BO back-up: deze persoon vervangt in principe de BO verantwoordelijke als deze niet of niet tijdig beschikbaar is. De BO back-up werkt normaal gesproken eerst zijn of haar eigen workflow af en bekijkt dan of er domeinen zijn waar hij of zij back-up van is.
  • BO controller: deze persoon is verantwoordelijk voor de maandelijkse controle van de administratie en voor de periodieke btw aangifte. 
  • BO account manager: verantwoordelijke sales persoon in het domein. Dit veld is informatief en heeft geen directe functie in de workflow.


Indien in Yuki bij dit domein is aangegeven dat er sprake is van een moedermaatschappij kan worden gekozen voor de medewerkers van de partner of de medewerkers van de moedermaatschappij van de partner.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren