Via de gegevens (instellingen) van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de toegang tot het desbetreffende domein afschermen.
Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:
- automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
- in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Klik vervolgens op de naam van het domein.
- in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Beweeg met je muis vervolgens boven de regel van het desbetreffende domein, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk domeingegevens in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Klik vervolgens achter Domein op de knop Bewerken om de toegang tot het domein af te schermen. Het volgende scherm wordt geopend:
In het veld BO toegang stel je in voor welke (kantoor)medewerkers het domein in de basis toegankelijk is:
- Alle medewerkers
- Medewerkers in een BO domein functie: alleen de medewerkers die zijn toegewezen aan het domein hebben toegang.
- Medewerkers in BO domein functie en Yuki support: alleen de toegewezen BO medewerkers én de medewerkers van Yuki support hebben toegang.
Deze optie biedt uitkomst als er supportvragen zijn van het betreffende domein. Alléén Yuki support kan meekijken, de overige medewerkers van het kantoor niet.
In de praktijk schermt men de toegang enkel af als het domein vertrouwelijke informatie bevat die niet voor de medewerkers van het kantoor bestemd zijn. Voorbeelden hiervan zijn domeinen van partners zelf, de administratie van het kantoor of publiek gevoelige domeinen.
In dat geval selecteer je Medewerkers in een BO domein functie bij BO toegang en vervolgens selecteer je bij BO verantwoordelijke of BO controller de naam van de medewerker die als enige medewerker toegang heeft tot het domein.
Alle gebruikers met de rol 'Portaalbeheerder' kunnen dit domein echter weer (tijdelijk) open zetten.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren