Waar vind ik de duplicaat banktransacties terug?

Gewijzigd op Fri, 30 Jun 2023 om 01:00 PM

Yuki biedt ondersteuning voor het importeren van de elektronische exportbestanden (bankbestanden) van de meeste Nederlandse banken. Deze bestanden dienen door de gebruiker zelf te worden gedownload via de Internet Bankieren website van de bank. 


Het importeren van een elektronisch afschrift in Yuki kan op één van de volgende manieren verlopen:

  • Elektronisch afschrift wordt door Yuki herkend en vervolgens automatisch geïmporteerd en afgehandeld door Yuki
  • Elektronisch afschrift wordt niet herkend door Yuki en blijft in de workflow staan als standaard document
  • Elektronisch afschrift bevat een fout en blijft in de workflow staan
  • Elektronisch afschrift is een 'duplicaat' van een al afgehandeld afschrift en staat in de ordner Bank bij de elektronische afschriften.


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein kan in de ordner Bank de elektronische afschriften bekijken. 


Wanneer er een 'duplicaat' elektronisch afschrift wordt geïmporteerd (van dezelfde bankrekening over dezelfde periode) staat het niet in de workflow 'Te verwerken documenten'. Je vindt het 'duplicaat' elektronisch afschrift echter wel terug in je administratie met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk te bewegen en vervolgens te klikken op Elektronische afschriften


Er staat geen bank of onderwerp vermeld in de regel en het aantal geïmporteerde transacties is '0'.


 

Door te klikken op > voor het afschrift kun je controleren waarom het importeren van dit afschrift leidt tot een foutmelding over de status van dit elektronisch afschrift. 



Door in het bovenstaande scherm te klikken op Klik hier voor meer informatie wordt er een scherm geopend met de details over de 'mislukte' import. Om het 'duplicaat' elektronisch afschrift te verwijderen uit de administratie klik je op de knop Verwijderen. Er verschijnt een scherm waarin je de reden van de verwijdering kunt invoeren.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren