Vanuit een geopende bankrekening kunnen alle transacties en afschriften van een bankrekening, creditcard of online betalingsprovider worden bekeken en de gegevens, indien nodig, worden gewijzigd of verwijderd.
Een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein kan:
- de gegevens van een bankrekening wijzigen
- een transactie bekijken en desgewenst matchen
- de details van de boeking bekijken
- het afschrift bekijken
- een transactie verwijderen (markeren als duplicaat)
- een bankrekening verwijderen.
Beweeg met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk en klik vervolgens op Bankrekeningen.
In het nu geopende scherm open je de rekening met de bijbehorende transacties en afschriften door:
- op de naam van de bankrekening te klikken
OF - met je muis boven de regel van de desbetreffende bankrekening te bewegen, op de knop met de drie puntjes te klikken en vervolgens Bekijken te selecteren in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
In het linkerdeel van het scherm worden alle transacties of de afschriften van de rekening getoond. In het rechterdeel zie je naast de algemene gegevens van de rekening ook:
- indien van toepassing, een melding over een aanwezige inconsistentie
LET OP!
Bovenin het scherm wordt een banner getoond indien er een inconsistentie aanwezig is. Om deze inconsistentie zo spoedig mogelijk op te lossen controleer je op ontbrekende of dubbele transacties. Klik op Lees meer om een artikel te lezen over de oorzaak en de oplossing van de verschillende bankinconsistenties in Yuki. - of de rekening wel of niet is gekoppeld aan Ponto
TIP!
Je kunt altijd het meest recente saldo van de rekening opvragen door te klikken op de link Verversen. - of er wel of geen Incasso ID is ingevoerd.
TIP!
Klik op de link achter Grootboekrekening of Kantoor om respectievelijk de gegevens van de grootboekrekening of het kantoor waar de rekening geadministreerd is in meer detail te bekijken.
Weergaven
Je kunt in dit scherm ook aangeven dat de weergave Afschriften moet worden getoond:
Gegevens van rekening wijzigen
Om de gegevens van een geopende rekening te wijzigen, klik je rechtsboven in het scherm op de knop Bewerken.
Het volgende scherm wordt geopend:
Wijzig de desbetreffende gegevens en klik vervolgens op de knop Bewaren.
Voor een uitgebreide beschrijving van de te wijzigen rekeninggegevens zie artikel Rekening aanmaken (bankrekening, creditcard en/of online betalingsprovider).
Transactie bekijken
Om een specifieke transactie te bekijken, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie, klik je op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Bekijk transactie in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Match de transactie, indien mogelijk, met het bijbehorende document.
Details van boeking bekijken
Om de details van de boeking te bekijken, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie, klik je op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Bekijk details boeking in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Klik op de knop Sluiten om het scherm met de details van de boeking te sluiten.
Afschrift bekijken
Om het afschrift te bekijken waarin de transactie zich bevindt, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie, klik je op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Bekijk afschrift in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Transactie verwijderen
Om een transactie te verwijderen, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie, klik je op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Verwijderen in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Klik op de knop Verwijderen om de transactie daadwerkelijk te verwijderen en daardoor te markeren als duplicaat.
De volgende melding verschijnt in het scherm:
TIP!
Een transactie die is gemarkeerd als duplicaat vind je terug door te klikken op het icoon Bank in de navigatiebalk en vervolgens te klikken op Elektronische afschriften.
Klik in het nu geopende scherm op de knop Dubbele regels en selecteer vervolgens het jaar waarin de transactie heeft plaatsgevonden.
Indien nodig kan de als duplicaat gemarkeerde transactie weer opnieuw worden geïmporteerd door te klikken op > voor de transactie en vervolgens op de knop Importeren te klikken.
Bankrekening verwijderen
Een rekening kan alleen worden verwijderd indien er geen transacties of documenten zijn gekoppeld aan de rekening.
Om een rekening te verwijderen klik je op de de knop Verwijderen.
De volgende melding verschijnt in het scherm:
Klik op de knop Verwijderen om de rekening daadwerkelijk te verwijderen.
LET OP!
Indien de rekening is gekoppeld aan Ponto moet eerst de verbinding met Ponto worden verbroken voordat de rekening daadwerkelijk kan worden verwijderd.
De volgende melding verschijnt in het scherm:
Klik op de knop Ga naar Ponto om de verbinding te verbreken.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren