Het toevoegen van gebruikers in je domein is alleen mogelijk wanneer een gebruiker met de rol 'Directie' de bundel Medium, Large of Unlimited heeft gekozen via de Yuki Store in het domein.
Alleen de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Directie' kan gebruikers toevoegen die toegang hebben tot je domein. Hier zijn per extra gebruiker (met rol óf werknemer) echter wel kosten aan verbonden.
Een rol geeft aan welke positie een gebruiker binnen een domein heeft. Door een gebruiker één of meer rollen toe te kennen, bepaal je wat die gebruiker in het domein mag zien en doen in alle administratie waar hij als gebruiker toegang toe heeft. Je kunt dus geen afwijkende rol voor een gebruiker per administratie bepalen.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Gebruikersrollen in domein toekennen of wijzigen.
TIP!
Met de functie 'Toegangscontrole' kan door een gebruiker met de rol 'Directie' op elk moment de toegang van een gebruiker tot een administratie worden ontzegd of juist worden verleend.
Voor een uitgebreide beschrijving van de functie 'Toegangscontrole' zie artikel Toegangscontrole van administratie(s) in domein.
Gebruiker aanmaken
Zo maak je een gebruiker aan:
- Open vanuit verschillende plaatsen in Yuki Mijn domein:
- Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
- Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm in de sectie Domein op Gebruikers.
- Open de weergave Standaard
- Klik rechtsboven in het scherm op de knop Nodig gebruiker uit.
Het volgende scherm wordt geopend:
Je kunt de nieuwe gebruiker zoeken in je bestaande relaties of een nieuwe gebruiker toevoegen.
Gebruikers
Zoek de nieuwe gebruiker in je bestaande relaties.
Naam (verplicht)
Voer de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.
E-mail (verplicht)
Als het e-mailadres niet aanwezig is, voer dan het e-mailadres in van de nieuwe gebruiker.
LET OP!
Het e-mailadres wordt de inlognaam.
Rollen (verplicht)
Elke gebruiker heeft zonder rol al een aantal basisrechten in het domein. Bepaal of de gebruiker een of meer extra rollen moet hebben.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Rechten per gebruikersrol in domein.
TIP!
Zodra de nieuwe gebruiker is aangemaakt kunnen er, indien nodig, meer rollen aan de gebruiker worden toegekend door de desbetreffende rol(len) op het tabblad 'Extra' in de relatiekaart van de gebruiker te selecteren.
Taal
Selecteer de taal waarin de welkomstmail verstuurd moet worden.
Administratierechten (verplicht)
Als je meer dan één administratie hebt, kies dan tot welke administratie(s) de gebruiker toegang krijgt.
Stuur persoonlijk bericht
Voer hier desgewenst een kort bericht voor de nieuwe gebruiker in.
Klik vervolgens op de knop Uitnodigen.
Er wordt nu een login en een tijdelijk wachtwoord voor de nieuwe gebruiker aangemaakt.
De nieuwe gebruiker ontvangt een e-mail met daarin zijn of haar inloggegevens.
Hij of zij moet na het ontvangen van de e-mail met het tijdelijke wachtwoord binnen 24 uur inloggen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren