Gebruiker(s) aanmaken in domein

Gewijzigd op Ma, 29 Jan om 3:16 PM

Lees het onderstaande artikel of bekijk de video 'Yuki gebruiker in domein aanmaken'!



Het toevoegen van extra gebruikers in een domein is alleen mogelijk wanneer een gebruiker met de rol 'Directie' de bundel Medium, Large of Unlimited heeft gekozen via de Yuki Store in het domein. Hier zijn per extra gebruiker (met rol óf werknemer) echter wel kosten aan verbonden. 


In de minimale versie van Yuki kan alleen een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' maximaal één gebruiker toevoegen aan het domein.


Daarnaast maakt een administratie- of accountantskantoor ook haar eigen medewerkers aan als gebruikers binnen het portaal. Deze medewerkers zijn super users die behalve toegang tot de domeinen (met één of meer administraties) ook diverse vakmatige gereedschappen tot hun beschikking hebben.


Gebruiker aanmaken in domein

Zo maak je een gebruiker aan:

  • Open vanuit verschillende plaatsen in Yuki Mijn domein:
    • Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
    • Klik linksboven in het scherm op de naam van het domein en vervolgens op de tegel Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Start en vervolgens op de tegel Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.
  • Klik op de knop + Gebruiker


    Het volgende scherm wordt geopend:


  • Naam: Selecteer een gebruiker uit je adresboek of voer de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.
  • E-mailadres: Als het e-mailadres niet aanwezig is, voer dan het e-mailadres in van de nieuwe gebruiker.

    LET OP!
    Het e-mailadres wordt de inlognaam.

  • Rol: elke gebruiker heeft zonder rol al een aantal basisrechten in het domein. Bepaal of de gebruiker een extra rol moet hebben.

    Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Rechtenmatrix (rechten per gebruikersrol).

    TIP!
    Zodra de nieuwe gebruiker is aangemaakt kunnen er, indien nodig, meer rollen aan de gebruiker worden toegekend door de desbetreffende rol(len) op het tabblad 'Extra' in de relatiekaart van de gebruiker te selecteren.

  • Taal: selecteer de taal waarin de welkomstmail verstuurd moet worden.
  • Administratierechten: als je meer dan één administratie hebt, kies dan tot welke administratie(s) de gebruiker toegang krijgt.
  • Stuur een persoonlijk bericht: voer hier desgewenst een kort bericht voor de nieuwe gebruiker in.



Geavanceerde instellingen

Standaard genereert Yuki een automatisch wachtwoord voor de nieuwe gebruiker.

Als je dit uitschakelt, kun je zelf een wachtwoord invoeren en aangeven of de gebruiker zijn of haar wachtwoord moet wijzigen bij de eerste keer aanmelden of niet. 


 

Geef aan of je wel of geen e-mail bericht naar de nieuwe gebruiker wilt sturen, voer desgewenst een persoonlijk bericht in en klik op de knop Versturen.

De nieuwe gebruiker ontvangt een e-mail met daarin zijn of haar inloggegevens.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren