Te verzenden offertes

Gewijzigd op Do, 25 Jan om 12:40 PM

In Yuki kun je een werklijst bekijken van alle te verzenden offertes. Controleer altijd de instellingen van deze offertes voordat ze daadwerkelijk worden verzonden.


De offertedatum, de verzendwijze en/of het e-mailadres van een te verzenden offerte kan nog altijd worden aangepast en opnieuw bewaard worden.


Indien er andere gegevens moeten worden gewijzigd zoals bijvoorbeeld een offerteregel dan is het mogelijk om de te verzenden offerte weer als een conceptofferte te bewaren. 


Alle te verzenden offertes vind je ook terug in de ordner Verkoop, tabblad Offertes in het Archief.


Vanuit deze werklijst kan een gebruiker:

  • een te versturen offerte wijzigen
  • te versturen offerte verwerken en versturen naar klanten
  • het document bekijken
  • de relatie bekijken
  • offertes die nog niet verzonden kunnen of moeten worden naar klanten weer in concept zetten
  • te versturen offertes verwijderen.


Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu de werklijst Klaar om te versturen.


Het volgende scherm wordt geopend:



Te versturen offerte wijzigen

Klik in de lijst op het onderwerp van de te versturen offerte die je wilt aanpassen voordat je deze verwerkt en daardoor daadwerkelijk verstuurd naar de klant. 


Het volgende scherm wordt geopend:



Na het aanpassen van de gegevens van de te versturen offerte kan deze door te klikken op de knop Opslaan als 'Klaar om te versturen' weer worden bewaard als een te versturen offerte (in werklijst 'Klaar om te versturen').


Offerte verwerken en versturen naar klanten

Selecteer de offerte in de werklijst die je wilt verzenden naar klanten. Klik vervolgens op de knop Verwerken om de offerte te verwerken in de administratie en daadwerkelijk af te drukken en/of per post of e-mail te versturen.


Alle offertes die per post worden afgeleverd komen na de verwerking in een zogenaamd PDF batch-printbestand terecht. Dit PDF bestand wordt bewaard in de ordner 'Verkoop' met de naam 'Verkoopfacturen printbestand [datum] [tijd]'.


Document bekijken

  • Klik op het onderwerp van het document
    OF
  • Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende offerte, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk document in het dropdownmenu.


In het nu geopende scherm kunnen de verzendgegevens van de te versturen offerte worden aangepast en kan de offerte weer worden bewaard als een te versturen offerte óf daadwerkelijk worden verstuurd naar de klant.


Relatie bekijken

Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende factuur, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk relatie in het dropdownmenu.



De relatiekaart van de desbetreffende relatie wordt nu geopend.


Offertes weer in concept zetten

Alle geselecteerde offertes in de werklijst die nog niet kunnen of moeten worden verstuurd kun je weer in concept zetten door te klikken op de knop Verplaats naar concepten. De offertes verdwijnen uit de werklijst ‘Klaar om te versturen’ en worden verplaatst naar de werklijst ‘Concepten’.



TIP!

Om één offerte weer in concept te zetten beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende offerte, klik je vervolgens op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Verplaats naar concepten in het dropdownmenu.



Te versturen offertes verwijderen

Selecteer de te versturen offertes in de lijst die je wilt verwijderen uit je administratie. Klik vervolgens op de knop Verwijderen.



De volgende melding verschijnt in je scherm:



TIP!

Om één offerte te verwijderen beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende offerte, klik je vervolgens op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Verwijderen in het dropdownmenu.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren