Spam

Gewijzigd op Fri, 23 Sep 2022 om 02:53 PM

Binnenkomende e-mail kan handmatig worden gemarkeerd als spam. Deze e-mail wordt vervolgens in Spam geplaatst. Spam bevindt zich ook in het Archief.


LET OP!

  • Een e-mail in Spam wordt na 100 dagen automatisch door Yuki verwijderd.
  • De afzender van een e-mail die is gemarkeerd als spam wordt door Yuki automatisch op een zogenaamde blacklist geplaatst.


Een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein kan een e-mail (met document) vanuit de workflow tijdens het boeken van een document markeren als niet te verwerken met als reden 'Spam'.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Backoffice document- en communicatiescherm.


Een gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant' kan een e-mail (met document) vanuit Digitale post markeren als spam.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Digitale post.


Een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein of een gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant' kan een e-mail (met document) vanuit Spam weer terugzetten in Digitale post en de backoffice workflow.


Alle e-mails (met document) die ten onrechte (spam) in de Digitale Post terecht zijn gekomen, kunnen handmatig in Spam worden geplaatst. 

Vanaf dat moment worden alle e-mails die afkomstig zijn van de desbetreffende afzender(s) door Yuki automatisch in Spam geplaatst. De afzenders worden op de zogenaamde blacklist geplaatst.


Alle e-mails in Spam kunnen echter op elk moment weer handmatig worden teruggezet in Digitale post.

Vanaf dat moment worden alle e-mails die afkomstig zijn van de desbetreffende afzender(s) door Yuki weer automatisch in Digitale post en daarmee in de backoffice workflow geplaatst. De afzenders worden nu op de zogenaamde whitelist geplaatst.


Voor een uitgebreide beschrijving van de blacklist en whitelist zie artikel Spam instellingen.


Vanuit dit scherm kan een gebruiker:

  • een e-mail in Digitale post/backoffice workflow terugzetten 
  • e-mail uit Spam verwijderen


Spam kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Archief in de navigatiebalk en klik vervolgens op Spam
  • Beweeg met je muis boven het icoon Postbus in de navigatiebalk en klik vervolgens onder Aandacht op Spam.


Het volgende scherm wordt geopend:



E-mail (met document) terugzetten in Digitale post en in backoffice workflow

Om een e-mail (met document) terug te zetten in Digitale post en daarmee in de backoffice workflow beweeg je met je muis boven de desbetreffende e-mail en klik je vervolgens op de knop Verplaats naar Inbox.



Het document (inclusief de e-mail) wordt teruggezet in Digitale post. Het document wordt hierdoor ook in de backoffice workflow geplaatst om door Yuki verwerkt en afgehandeld te worden. 


LET OP! 

Het e-mailadres van de afzender staat hiermee nog wel op de blacklist. Dit betekent dat alle toekomstige mails van deze afzender nog steeds onmiddellijk in Spam terecht zullen komen! Je hebt de mogelijkheid om het e-mailadres van de afzender op de whitelist te plaatsen via de Spam instellingen.


TIP!

De e-mails met de naam 'document.htm' of 'bericht.txt' kunnen na openen worden verwijderd.


Om meer dan één e-mail in één keer terug te zetten, selecteer je de desbetreffende e-mails en klik je vervolgens bovenin het scherm op Verplaats naar Inbox.



E-mail (met document) verwijderen uit Spam

Om e-mail (met document) te verwijderen uit Spam selecteer je de desbetreffende e-mail en klik je vervolgens bovenin het scherm op Verwijderen.


De e-mail wordt definitief verwijderd uit Spam.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren