In Yuki kun je een overzicht bekijken van alle verkoopfacturen die nog niet geïncasseerd werden.
Dit is iets anders dan de openstaande posten debiteuren. De laatste is meer boekhoudkundig en bevat ook de betalingen waar geen verkoopfactuur aan gekoppeld is.
Vanuit dit overzicht kunnen ook handmatig herinneringen of aanmaningen worden verstuurd en kunnen de onbetaalde facturen worden gefilterd op status van aanmaning.
Beweeg met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk, klik op Incasseren en vervolgens in het nu geopende scherm op Openstaande facturen.
Het volgende scherm wordt geopend:
Wanneer er voor een factuur een Nederlandse, Engelse of Franse factuurlay-out is gebruikt, verschijnt de kolom Taal in het bovenstaande overzicht.
In dit scherm kun je de volgende knoppen en/of dropdownmenu's gebruiken:
- Maak een nieuwe verkoopfactuur aan.
- Maak hier een keuze waarop je de facturen wilt filteren: Onderwerp, Bedrag, Relatie, Factuurnummer, Artikel, Tag of Project.
Voer vervolgens het feitelijke selectiecriterium in.
Door op de knop Zoek te klikken wordt het filter op de lijst toegepast.
LET OP!
Wanneer het feature Yuki Vreemde valuta door de accountant aan het contract van het domein is toegevoegd kun je ook filteren op Valuta. - Filter hier de lijst van de onbetaalde verkoopfacturen op facturen die wel of niet worden geïncasseerd.
- Selecteer hier de periode waarvan je de onbetaalde facturen wilt bekijken.
- Wissel tussen het wel of niet tonen van een schermvoorbeeld van de geselecteerde verkoopfactuur.
- Zet de geselecteerde verkoopfacturen in behandeling. Deze facturen kunnen via het overzicht 'In behandeling' worden bekeken en 'behandeld'.
- Open een aparte knoppenbalk om handmatig een herinnering of aanmaning te versturen.
- Stel een vraag aan de gebruiker
- Selecteer het overzicht van de onbetaalde facturen van de juiste administratie.
- Pas de getoonde kolommen in dit overzicht aan.
- Download het getoonde overzicht als een CSV-bestand (Excel).
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren