Vraagposten

Gewijzigd op Di, 26 Mrt om 4:58 PM

Alle banktransacties die zijn geüpload in Yuki komen in de workflow 'Te verwerken banktransacties terecht. Voor de afhandeling van de banktransacties kan er sprake zijn van drie situaties:

  • IDR heeft de banktransactie herkend en stelt een match met een betaling voor
  • IDR heeft de banktransactie herkend maar kan geen directe match met een betaling voorstellen
  • IDR heeft de banktransactie niet herkend waardoor de transactie handmatig moet worden verwerkt.


Dit artikel beschrijft de derde situatie.


De actie Vraagposten wordt gebruikt als je vragen wilt stellen over de banktransactie aan de klant. De banktransactie wordt met deze actie geboekt op de grootboekrekening ’23020 Vraagposten’. De klant kan de boekingen op deze grootboekrekening direct zien in zijn of haar lijst met aandachtspunten.


Zodra er echter door de klant een toelichting is gegeven of door de backoffice een vraag is gesteld, verdwijnt de banktransactie uit de lijst met aandachtspunten voor de klant.


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in een domein kan banktransacties in de workflow 'Te verwerken banktransacties' verwerken.


Om te beginnen met het verwerken van banktransacties open je het domein. Het scherm Backoffice workflow wordt altijd standaard geopend. Klik in dit scherm op de tegel Bank om de workflow Te verwerken banktransacties te openen.


Klik in het nu geopende scherm op de > voor een banktransactieregel. Je krijgt het volgende scherm te zien als je op de actie Vraagposten klikt:



Klik nu op de knop Afgehandeld waardoor de volgende banktransactie in de workflow wordt getoond.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren