Administratie koppelen aan bestaande account bij Mollie

Gewijzigd op Ma, 13 Okt om 11:56 AM

Wanneer je in je administratie in Yuki een Mollie bankrekening hebt aangemaakt kun je deze koppelen aan je al bestaande account bij Mollie.

Hierdoor wordt het mogelijk om je klanten via een betaallink (betaalknop) in al je verkoopfacturen via Mollie te laten betalen.


Account Instellingen in Mollie

Na het koppelen van de accounts, moet je verdere configuraties in Mollie uitvoeren. Denk hierbij aan:

  • Betaalmethoden selecteren: Ga naar Instellingen > Websiteprofielen > Betaalmethodes in Mollie. Kies welke betaalmethoden beschikbaar zijn voor je klanten.
  • Uitbetalingsfrequentie instellen: Beheer dit via Instellingen > Uitbetalingen. Met welke frequentie worden de betalingen van je klanten door Mollie aan jou uitbetaald?


LET OP!

Een Mollie bankrekening kan slechts aan één Mollie account gekoppeld worden. 

Heb je meerdere accounts, dan kan elke account zijn eigen Mollie bankrekening koppelen.



Doorloop de volgende stappen om de integratie met Mollie in te stellen en te gebruiken:




Toegang tot instellingen

Alle instellingen voor Mollie zijn gecentraliseerd binnen je domein en onderverdeeld in logische categorieën.


Om toegang te krijgen tot deze instellingen:

  • klik je op het icoon Instellingen in de navigatiebalk
  • klik je vervolgens in het nu geopende scherm in de sectie Integraties op Mollie.


Het volgende scherm wordt geopend: 




Administratie koppelen

Om je administratie in Yuki te koppelen aan je account bij Mollie klik je op de knop Verbind account.


TIP!

Je kunt ook gratis een nieuwe Mollie account aanmaken door te klikken op de knop Maak gratis een Mollie account aan.


Het volgende scherm wordt geopend:



Voer hier je gebruikersnaam (Username) en wachtwoord (Password) in van je bestaande Mollie account en klik vervolgens op de knop 'Log in'.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Toegang geven


Er wordt nu een Mollie dashboard geopend waarin de status en alle relevante informatie van je gekoppelde Mollie account wordt getoond: 




Bankrekening synchroniseren

Selecteer onder Gekoppelde Mollie bankrekening de Mollie bankrekening in je administratie in Yuki die gekoppeld moet worden aan je Mollie account. Daardoor kun je deze bankrekening synchroniseren met Mollie en vervolgens Mollie bankafschriften en inkoopfacturen importeren.


LET OP!

Bij de rekeninggegevens van je Mollie bankrekening in Yuki moet bij Betalingsprovider account het e-mailadres (gebruikersnaam) ingevuld worden waarmee je inlogt bij je account bij Mollie.


Open de module Bank en klik op het potloodje voor je Mollie bankrekening. 



Het volgende scherm wordt geopend:



LET OP!

In de nieuwe versie van het overzicht 'Bankrekeningen' klik je op de naam van de Mollie bankrekening. In het nu geopende scherm klik je vervolgens op de knop Bewerken.



Het volgende scherm wordt geopend:



Na het koppelen van je Mollie bankrekening wordt deze in het Mollie dashboard getoond:




Websiteprofielen en importopties

In Mollie is het mogelijk om een onbeperkt aantal profielen (websites) aan je account te koppelen. Deze moeten wel allemaal aan hetzelfde bedrijf behoren en dus hetzelfde KvK-nummer hebben.

Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je bedrijf gebruikt maakt van verschillende webshops. 

Bij Profiel ID selecteer je het juiste websiteprofiel. Achter elk profiel wordt de huidige status getoond: 'live' of 'test'.


TIP!

Alle transacties van alle profielen (lees webshops) komen in hetzelfde te importeren Mollie bankafschrift (settlement) terecht. 


Automatische import

Vervolgens geef je aan of vanaf vandaag alle bankafschriften automatisch moeten worden geïmporteerd in je administratie door het selectievakje Haal vanaf vandaag automatisch mijn bankafschriften op aan te vinken. 


Handmatige import

Moeten daarnaast ook alle nieuwe facturen van Mollie automatisch worden geïmporteerd in je administratie, vink dan het selectievakje Haal vanaf vandaag automatisch mijn nieuwe facturen van Mollie op aan.


TIP!

Alle banktransacties en facturen van Mollie voor vandaag kunnen altijd nog handmatig worden geïmporteerd, zie artikelen Mollie bankafschriften handmatig importeren en Mollie facturen handmatig importeren.


Account loskoppelen

Je account bij Mollie  kun je op elk moment loskoppelen van je administratie door te klikken op de knop Account loskoppelen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren