Mollie kun je koppelen met je administratie in Yuki en zo integreer je eenvoudig alle belangrijke betaalmethoden (o.a. iDEAL, creditcard etc.). Met Mollie kan je online en via je mobiel betalingen accepteren en daardoor bespaar je meer tijd op je boekhouding.
Heb je nog geen Mollie account dan kun je vanuit Yuki een nieuwe gratis account bij Mollie aanmaken.
Na het aanmaken van je account bij Mollie moet je vervolgens in Yuki handmatig een Mollie bankrekening in je administratie aanmaken. Bij de rekeninggegevens moet je bij 'Betalingsprovider account' het e-mailadres (gebruikersnaam) invullen waarmee je inlogt bij je account bij Mollie.
Voor een beschrijving van het aanmaken van een Mollie bankrekening in Yuki zie artikel Rekening aanmaken (bankrekening, creditcard en/of online betalingsprovider).
Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van Mollie zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.
Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mollie.
Het volgende scherm wordt geopend:
Om een nieuwe Mollie account aan te maken doorloop je vervolgens in Mollie de volgende stappen:
- vul je bedrijfsgegevens in
- vul je websiteprofielgegevens in
- voer de zakelijke betaalrekening in waarop Mollie de ontvangsten van je klanten moet uitbetalen
- maak je Mollie account daadwerkelijk aan.
Klik op de knop Maak gratis een Mollie account aan. Het volgende scherm wordt geopend:
Voer hier je voor- en achternaam in.
Het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen in Yuki wordt hier vervolgens automatisch ingevuld.
Wijzig desgewenst dit e-mailadres, het e-mailadres dat je hier invoert zal o.a. door Mollie worden gebruikt om met je in contact te komen.
LET OP!
Het inlog e-mailadres voor Mollie wordt ook de naam van je Mollie bankrekening in je Yuki domein.
Voer tenslotte je wachtwoord in. Het wachtwoord moet minimaal 10 tekens lang zijn.
Klik op de knop Account aanmaken.
Je ontvangt een e-mail van Mollie ter bevestiging van het door jou opgegeven e-mailadres.
Het volgende scherm wordt in Mollie geopend:
Om live betalingen van je klanten te kunnen accepteren, moet je eerst je Mollie account activeren door het invoeren van een aantal bedrijfsgegevens.
Vervolgens maak je in Mollie een zogenaamd websiteprofiel aan.
Tenslotte leg je in Mollie de zakelijke bankrekening vast waarop Mollie de ontvangsten van je klanten moet gaan uitbetalen.
Deze rekening moet geverifieerd worden door 1 eurocent naar Mollie via iDEAL of overschrijving over te maken.
Klik in het bovenstaande scherm op de knop Activeer account om in Mollie de benodigde bedrijfsgegevens in vijf stappen te gaan invoeren.
Klik links in het bovenstaande scherm op Instellingen en vervolgens op Websiteprofielen en/of Bankrekeningen om het websiteprofiel aan te maken en de zakelijke uitbetalingsrekening vast te leggen.
Voor meer informatie over het inrichten van je Mollie account klik je op deze link https://www.mollie.com/nl/.
Na het daadwerkelijk activeren van je Mollie account ontvang je op het e-mailadres dat je hebt opgegeven vanuit Mollie een e-mail met de activeringslink van je Mollie account.
Je Mollie account kun je nu gebruiken om je administratie in Yuki aan je bestaande Mollie account te koppelen.
In de Verkoop functionaliteit klik je onder Instellingen op Mollie. Het volgende scherm wordt geopend:
Klik op de knop Verbind account. Het volgende scherm wordt geopend:
Voor een beschrijving van het daadwerkelijk koppelen van je nu bestaande Mollie account aan je administratie in Yuki zie artikel Administratie koppelen met bestaande account bij Mollie.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren