Nieuwe werknemer aanmaken

Gewijzigd op Ma, 27 Mrt, 2023 om 4:30 PM

Je kunt in Yuki gebruikers toevoegen en werknemers aanmaken. Werknemers kunnen wel gebruikers zijn maar gebruikers zijn natuurlijk niet altijd werknemers. Werknemers zijn ook (contact)persoon. 


Een bestaande gebruiker (persoon) wordt een werknemer zodra je op het tabblad 'Persoon' in het veld 'Bedrijf' één van de administraties (bedrijven) in het domein selecteert. In het selectiescherm staat voor de naam van een administratie een icoon van een mapje.


LET OP!

Bij het importeren van salarisstroken vanuit Nmbrs® wordt een werknemer automatisch aangemaakt (met correct personeelsnummer, naam, adresgegevens en bankrekening) in de administratie wanneer blijkt dat het personeelsnummer nog niet bestaat in de desbetreffende administratie in Yuki.


Voorbeeld relatiekaart werknemer



Afhankelijk van je rol als gebruiker vind je links in je scherm een aantal functies en gegevens die betrekking hebben op of gekoppeld zijn aan de relatie(kaart).

Voor een uitgebreide beschrijving van deze functies en gegevens zie artikel 'Relatietype bedrijf of (contact)persoon'.


De gegevens op het tabblad Werknemer en de twee functies HR documenten en Verzuim onder Werknemersgegevens zijn alleen zichtbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein de werknemer zelf en een gebruiker met de rol 'HRM' of 'Directie'.


Om meerdere redenen kun je in Yuki werknemers aanmaken:

  • Je kunt dan documenten alleen zichtbaar maken voor werknemers (deze zijn dan niet zichtbaar voor gebruikers die geen werknemer zijn).
  • Werknemers worden gekoppeld aan de salarisstrook.
  • Verzuim en vakantie van werknemers worden onder de agenda geregistreerd en gerapporteerd.
  • De Rekening Courant Personeel kan worden bijgehouden voor bonnetjes die door personeel zijn betaald (declaraties).

Hoe maak ik een werknemer aan?

Doorloop de onderstaande stappen om een nieuwe werknemer in je administratie aan te maken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Personeel in de navigatiebalk en klik op Werknemers en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuw.

    LET OP!
    De knop 'Nieuw' is alleen beschikbaar wanneer er rechtsboven in het scherm een administratie is geselecteerd.

  • Voer in het nu geopende scherm de naam van de werknemer in.


    TIP!
    Het type relatie is een Persoon en het tabblad Werknemers is automatisch toegevoegd.

  • Vul desgewenst de andere velden in (ook op het tabblad Extra) en voeg een foto of een visitekaartje van de werknemer toe.
    Voor een korte beschrijving van de velden zie artikel 'Relatiekaart persoon'.

    TIP!
    Wanneer er een afdeling wordt vastgelegd bij de werknemer kan hierop worden gefilterd in het overzicht Werknemers.

  • Klik op het tabblad Werknemer om specifieke gegevens over de werknemer in te voeren zoals o.a. zijn of haar manager, het personeelsnummer, de eerste werkdag, de einddatum van het contract en de FTE.


    De gebruiker die als manager van de werknemer wordt vastgelegd is ook degene die de verzuimregistraties van deze werknemer moet goedkeuren.

  • Klik op de knop Bewaren.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren