Lopende contracten

Gewijzigd op Mon, 01 Aug 2022 om 04:56 PM

In Yuki kun je een overzicht bekijken van alle lopende contracten.


De instellingen van een lopend contract zijn op dit moment actief. De startdatum van het contract is gepasseerd waardoor Yuki volgens de ingestelde frequentie de periodieke factuur zal gaan klaarzetten. De einddatum van het contract is nog niet bereikt.


Vanuit dit overzicht kan een gebruiker:

  • contracten filteren (m.b.v. 'Actief op' filter en/of uitgebreid filter)
  • het automatisch verwerken van een of meer facturen in- of uitschakelen
  • onmiddellijk een factuur genereren (zolang Yuki nog geen eerste factuur heeft klaargezet)
  • de contractgegevens bekijken
  • de relatie bekijken
  • een contract wijzigen (zie artikel Contract wijzigen)
  • een contract verwijderen.


Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Contracten en selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu het overzicht Lopende contracten.


Het volgende scherm wordt geopend:



Contracten filteren


'Actief op'  filter

Door in het filter een datum te selecteren achter Actief op [Datum van vandaag] kun je de lopende contracten van een bepaalde datum in het verleden of in de toekomst bekijken. 



De contracten die worden getoond zijn afhankelijk van de startdatum van het contract dat bij elk contract is vastgelegd.


Uitgebreid filter

Maak gebruik van het uitgebreide filter door rechtsboven in de zoekbalk/filterbalk te klikken op de filterknop.



Hiermee kun je de getoonde contracten filteren op:

  • Startdatum (die is vastgelegd bij de contractgegevens)
  • Einddatum (die is vastgelegd bij de contractgegevens)
  • Aanmaakdatum (datum waarop het contract in Yuki is aangemaakt).

Automatisch verwerken van facturen in- of uitschakelen

Selecteer de lopende contracten in de werklijst waarvan je de automatische verwerking van de klaargezette periodieke factuur wilt in- of uitschakelen. Klik vervolgens bovenin het scherm op Automatisch verwerken inschakelen of Automatisch verwerken uitschakelen



TIP!

Om de automatische verwerking van één klaargezette periodieke factuur in- of uit te schakelen, beweeg je met je muis boven de regel van het desbetreffende contract, klik je vervolgens op de knop met de drie puntjes en selecteer je vervolgens Automatisch verwerken inschakelen of Automatisch verwerken uitschakelen in het dropdownmenu.



Onmiddellijk een factuur genereren

Zolang er door Yuki volgens de ingestelde frequentie nog geen periodieke verkoopfactuur is klaargezet kan je ook zelf onmiddellijk een factuur genereren. Klik in het overzicht op het onderwerp van het lopende contract waarvoor je een periodieke factuur wilt aanmaken.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop GENEREER FACTUUR


Voor een uitgebreide beschrijving van het onmiddellijk genereren van een factuur zie artikel Eerste factuur onmiddellijk genereren (via contract).


Contractgegevens bekijken

  • Klik op het onderwerp van het document
    OF
  • Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende offerte, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk contractgegevens in het dropdownmenu.


In het nu geopende scherm kan het contract worden aangepast en vervolgens weer worden bewaard.


Relatie bekijken

Beweeg met je muis boven de regel van het desbetreffende contract, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk relatie in het dropdownmenu.



De adreskaart van de desbetreffende relatie wordt nu geopend.


Contract verwijderen

Zolang er nog geen verkoopfactuur is aangemaakt kan het lopende contract nog worden verwijderd. 


Klik in het overzicht op het onderwerp van het lopende contract dat je wilt verwijderen en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop met de drie puntjes.



Klik op Verwijderen in het dropdownmenu.


De volgende melding verschijnt in je scherm:



Klik op de knop Ja om het lopende contract daadwerkelijk te verwijderen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren