Spam instellingen

Gewijzigd op Fri, 23 Sep 2022 om 12:03 PM

Bij de spam instellingen kun je controleren welke e-mailadressen op dit moment op de blacklist of op de whitelist zijn geplaatst.


Een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein kan een e-mail (met document) vanuit de workflow tijdens het boeken van een document markeren als niet te verwerken met als reden 'Spam'.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Backoffice document- en communicatiescherm.


Een gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant' kan een e-mail (met document) vanuit Digitale post markeren als spam.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Digitale post.


Vanaf dat moment worden alle e-mails die afkomstig zijn van de desbetreffende afzender(s) door Yuki automatisch in Spam geplaatst. De afzenders worden op de zogenaamde blacklist geplaatst.


Een afzender kan handmatig van de blacklist worden verplaatst naar de zogenaamde whitelist.


Vanaf dat moment worden alle e-mails die afkomstig zijn van de desbetreffende afzender(s) door Yuki weer automatisch in Digitale post en in de backoffice workflow geplaatst. 


LET OP!

Alle e-mails kunnen vanuit Spam handmatig worden teruggezet in Digitale post en daarmee in de backoffice workflow. De afzenders worden hierdoor automatisch op de zogenaamde whitelist geplaatst.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de spam instellingen zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd. 


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Spam instellingen


Het volgende scherm wordt geopend:



Een e-mailadres op de blacklist kan altijd worden gedeblokkeerd door met de muis boven het desbetreffende e-mailadres te bewegen, te klikken op de knop met de drie puntjes en vervolgens Deblokkeren te selecteren.



Vanaf dat moment zullen alle e-mails die afkomstig zijn van deze afzender door Yuki weer automatisch in Digitale post en daarmee in de backoffice workflow worden geplaatst. De afzender wordt nu automatisch op de whitelist geplaatst.


LET OP!

De al aanwezige e-mails in Spam van een gedeblokkeerde afzender worden door Yuki niet automatisch teruggezet in de Digitale post en backoffice workflow. Deze e-mails moeten handmatig worden teruggezet.



LET OP!

Een e-mailadres op de whitelist kan op dezelfde wijze als hierboven beschreven worden geblokkeerd. Vanaf dat moment zullen e-mails die afkomstig zijn van het e-mailadres van deze afzender weer automatisch in Spam worden geplaatst.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren