Hoe komt het dat een MT940 bestand in de workflow blijft staan?

Gewijzigd op Fri, 30 Jun 2023 om 02:36 PM

Het importeren van een elektronisch afschrift in Yuki kan op één van de volgende manieren verlopen:

  • Elektronisch afschrift wordt door Yuki herkend en vervolgens automatisch geïmporteerd en afgehandeld door Yuki
  • Elektronisch afschrift wordt niet herkend door Yuki en blijft in de workflow staan als standaard document
  • Elektronisch afschrift bevat een fout en blijft in de workflow staan
  • Elektronisch afschrift is een 'duplicaat' van een al afgehandeld afschrift en staat in de ordner Bank bij de elektronische afschriften.

Elektronisch afschrift niet herkend
Wanneer Yuki het elektronisch bankbestand niet herkent als een elektronisch afschrift staat het in de workflow 'Te verwerken documenten' als een standaard document.



Selecteer vervolgens in het dropdownmenu voor het documenttype het correcte documenttype Elektronisch afschrift. Het bankbestand zal vervolgens automatisch worden geïmporteerd in je administratie indien het exportformaat correct is (Succesvolle import). 



Hieronder volgt een korte beschrijving van de knoppen:

  • Ordner: het elektronisch afschrift in een andere ordner plaatsen.
  • Herimporteren: bij een 'klein' elektronisch afschrift (bankbestand) wordt het importeren hierdoor direct gestart, er hoeft niet gewacht te worden op de IDR. Het is niet raadzaam om deze functie te gebruiken bij een 'groot' elektronisch afschrift.
  • Vervangen: het elektronisch afschrift kan worden vervangen door een ander elektronisch afschrift (bankbestand) en wordt vervolgens weer opnieuw automatisch geïmporteerd.
  • Standaard: het elektronisch afschrift wordt omgezet in een standaard document waardoor alle banktransacties worden verwijderd uit de workflow 'Te verwerken banktransacties' (lees administratie).
  • Verwijderen: verwijder het elektronisch afschrift inclusief de banktransacties.
  • Details boeking: financiële boekingen die in Yuki aan dit document gekoppeld zijn. 


Daarnaast worden alle banktransacties die in het elektronisch afschrift aanwezig zijn toegevoegd aan de workflow 'Te verwerken banktransacties'. Deze kunnen vervolgens op de manier zoals je gewend bent worden verwerkt in de administratie.


Elektronisch afschrift bevat fout

Wanneer Yuki het elektronisch bankbestand wel herkend als een elektronisch afschrift maar echter een fout bevat staat het in de workflow 'Te verwerken documenten' als een 'elektronisch' afschrift. Het volgende scherm wordt dan getoond bij het openen van het document (afschrift): 



Hieronder volgt een korte beschrijving van de knoppen: 

  • Opnieuw importeren: het elektronisch afschrift wordt opnieuw geïmporteerd.
  • Verwijder dit afschrift: het elektronisch afschrift wordt verwijderd uit de administratie.
  • Omzetten naar standaard document: het elektronisch afschrift wordt omgezet in een standaard document waardoor alle banktransacties worden verwijderd uit de workflow 'Te verwerken banktransacties' (lees administratie).
  • Open nieuwe kaart voor bankrekening: indien er onbekende rekening aanwezig is in het elektronisch afschrift kan er direct een nieuwe bankrekening in de administratie worden aangemaakt.

Je vindt het elektronisch afschrift dat niet is geïmporteerd terug in je administratie door in de module Bank links in je scherm te klikken op Elektronische afschriften. Er staat geen bank of onderwerp vermeld in de regel en het aantal transacties is '0'.


 

Door te klikken op > voor het afschrift kun je controleren waarom het importeren van dit afschrift is gefaald.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren