Deze inconsistentie wordt eigenlijk altijd veroorzaakt doordat in twee afschriften transacties van dezelfde datum aanwezig zijn. Dit kan gebeuren doordat de gebruiker in de loop van de dag transacties heeft opgehaald en dat er daarna nog een transactie op diezelfde dag heeft plaatsgevonden.
Het eerste geïmporteerde afschrift bevat bijv. drie transacties op een dag en het tweede geïmporteerde afschrift bevat vier transacties van diezelfde dag. Van het laatste geïmporteerde afschrift worden er door Yuki drie transacties als dubbel aangemerkt en één transactie wordt geïmporteerd.
Yuki geeft hierdoor een inconsistentie.
Bankinconsistentie zoeken
Beweeg met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk en klik vervolgens op Bankrekeningen. Klik in het nu geopende scherm op het desbetreffende rekeningnummer en vervolgens op de knop Afschriften. Als alle afschriftregels zwart gekleurd zijn, is er geen inconsistentie.
Je ziet echter twee keer een afschrift (met hetzelfde afschriftnummer) van dezelfde datum. Opvallend bij deze bankinconsistentie is ook dat het controle saldo van Yuki 0,00 euro is.
Te ondernemen actie
- Markeer de drie afschriftregels van het eerste geïmporteerde afschrift als duplicaat.
- Open het afschrift dat als tweede (met de vier transacties) is geïmporteerd.
- Klik onder Er zijn een of meer afschriftregels niet geïmporteerd omdat deze reeds eerder geïmporteerd waren op Klik hier voor meer informatie.
- Klik achtereenvolgens bij elke transactieregel op de datum en klik op Importeren.
LET OP!
Klik op het rode driehoekje met het uitroepteken linksboven in het scherm om de bankinconsistentie opnieuw te laten berekenen.
De bankinconsistentie is nu opgelost!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren