Ontbrekende facturen (Accountant)

Gewijzigd op Di, 3 Dec, 2024 om 11:14 AM

Voor een volledige administratie controleert Yuki of alle in- en verkoopfacturen en bonnetjes aanwezig zijn. Dit wordt gedaan op basis van de openstaande betalingen: alle betalingen waar geen factuur (document) bij gevonden kon worden, worden in dit overzicht geplaatst. Dagelijks wordt deze controle uitgevoerd. Het is raadzaam om dit overzicht regelmatig te bekijken en actie te ondernemen om je administratie zo compleet mogelijk te maken.


Het resultaat van deze dagelijkse controle wordt ook getoond in de Postbus zodat de ondernemer een duidelijk overzicht heeft van eventuele missende facturen en bonnetjes.


Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Backoffice' in het domein:

  • herinneringen versturen voor inkoop- of verkoopfacturen
  • een transactie bekijken
  • een transactie handmatig boeken
  • het saldo van een transactie afboeken.


De ontbrekende facturen kunnen vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden bekeken:

  • Klik op het icoon Backoffice in de navigatiebalk en klik vervolgens in het nu geopende scherm onder Aandacht op de tegel Inkoop of Verkoop.
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Postbus en vervolgens in het nu geopende scherm onder Aandacht op Inkoop of Verkoop.


Het volgende scherm wordt geopend:


SCREENSHOT


Je kunt gebruik maken van de zogenaamde document viewer om:

  • een schermvoorbeeld van het document te verbergen of te tonen
  • het document in de browser te openen
  • het document te downloaden.


Klik op de regel van de desbetreffende transactie en vervolgens op één van de  knoppen rechts in het scherm:


SCREENSHOT



Herinnering versturen voor inkoop- of verkoopfacturen

Het overzicht van de betalingen waar geen factuur (document) bij gevonden kon worden kan ter herinnering naar de ondernemer worden verstuurd.


Dit rapport van de volledigheid van de inkoop of verkoop bevat de volgende zaken:

  • Openstaande betalingen waarbij geen inkoop- of verkoopfactuur is gevonden 
  • Openstaande betalingen gegroepeerd per relatie
  • Het saldo per relatie, opgebouwd uit openstaande betalingen en inkoop- of verkoopfacturen 
  • Acties om per betaling aan te geven wat er met deze betaling moet gebeuren.


Klik op het pijltje in de knop Verstuur herinneringen en selecteer vervolgens Inkoopfacturen of Verkoopfacturen.


SCREENSHOT


Het volgende scherm wordt geopend:


SCREENSHOT


Selecteer een gebruiker waarnaar je de herinnering wilt versturen, selecteer eventueel een berichtsjabloon en klik vervolgens op de knop Versturen.


Transactie bekijken

Om een transactie te bekijken:

  • Klik op de omschrijving van de banktransactie
    OF
  • Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk transactie in het dropdownmenu.


SCREENSHOT


In het nu geopende scherm kan de openstaande transactie, indien nodig, worden gematcht waardoor deze uit het overzicht 'Transacties' verdwijnt.


Transactie handmatig boeken

Je wilt de betaling handmatig boeken omdat de factuur of het bonnetje niet meer wordt aangeleverd. 


Om de betaling handmatig te boeken, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie. Klik vervolgens op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Boek handmatig in het dropdownmenu.


SCREENSHOT


Het volgende scherm wordt geopend:


SCREENSHOT


Selecteer of wijzig de grootboekrekening, de relatie en/ of het project en klik vervolgens op de knop Boek.


Open bedrag???


Saldo van transactie afboeken

xxx


Om het saldo van de transactie direct af te boeken, beweeg je met je muis boven de regel van de desbetreffende transactie. Klik vervolgens op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Boek saldo af in het dropdownmenu.


SCREENSHOT


Het volgende scherm wordt geopend:


SCREENSHOT


Selecteer of wijzig de grootboekrekening en/of transactiedatum en klik vervolgens op de knop Afboeken.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren