Vanuit een verstuurde offerte (status 'Open', 'Vorige versie', 'Klaar om te factureren' 'Gefactureerd' en 'Afgekeurd') kunnen een aantal acties worden uitgevoerd.


Open de desbetreffende offerte door in een werklijst of overzicht te klikken op het onderwerp van de offerte en klik vervolgens rechtsboven in je scherm op de knop Meer acties.



In het nu geopende dropdownmenu zijn een aantal opties beschikbaar. De opties die in het menu worden getoond zijn afhankelijk van de status van de offerte:

  • Stel een vraag
    Je kunt direct een vraag stellen aan de accountantde verstuurde offerte wordt aan de vraag toegevoegd.


    Formuleer je vraag en klik vervolgens op de knop Versturen.

    Het volgende scherm wordt geopend:



  • Kopieer offerte
    De gegevens van een openstaande, herziene, geaccepteerde, gefactureerde of afgekeurde offerte kunnen ook worden gebruikt voor één of meerdere te versturen offertes naar andere potentiële klanten.

    Alle gegevens van de offerte behalve de bijgevoegde bestanden worden overgenomen in het nu geopende scherm van een nieuwe conceptofferte.

    Desgewenst kunnen de gegevens van de offerte nog worden gewijzigd en/of aangevuld. De offerte kan vervolgens worden bewaard als conceptofferte of worden klaargezet voor verzending naar de klant.

    Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Offerte aanmaken, versturen en afhandelen.

  • Verwijderen
    De verstuurde offerte kan worden verwijderd. De volgende melding verschijnt in het scherm:


    Klik op de knop Verwijderen om de verstuurde offerte daadwerkelijk te verwijderen.

  • Verstuur offerte opnieuw (alleen beschikbaar in offerte met status 'Open')
    Desgewenst kan een verstuurde offerte ook opnieuw worden verstuurd naar een ander e-mailadres van de ontvanger.