Beveiliging instellen

Gewijzigd op Ma, 25 Nov om 2:03 PM

Met een twee-factor authenticatie voeg je als het ware een extra beveiligingslaag toe wanneer een gebruiker inlogt in het portaal in Yuki. Dit betekent dat de identiteit van de gebruiker bij het inloggen wordt vastgesteld op basis van twee factoren. De eerste factor bestaat uit de gebruikersnaam en wachtwoord, de tweede factor bestaat uit een 6-cijferige code die wordt gegenereerd op de mobiele telefoon van de gebruiker.


Wanneer deze beveiliging wordt ingesteld wordt de twee-factor authenticatie vanaf de ingestelde datum voor elke gebruiker in het portaal verplicht.


Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' kan de beveiliging aan- of uitzetten.


Een gebruiker met de rol 'Portaal backoffice' heeft geen toegang tot de instelling van de beveiliging.


In het accountant portaal klik je rechtsboven in je scherm op het icoon Instellingen.



Het volgende scherm wordt altijd geopend in de weergave met de algemene instellingen van het portaal:



In dit scherm vind je behalve de instelling van de beveiliging ook de volgende algemene instellingen:

  • steekproeven
  • documentverwerking
  • btw-aangifte goedkeuring
  • tevredenheid
  • toegangsinstellingen voor eindgebruikers (klanten).

Beveiliging instellen

Geef bij Twee-factorauthenticatie verplicht vanaf aan vanaf welke datum de twee-factor authenticatie voor gebruikers (werknemers) in het portaal verplicht is.



Klik vervolgens op de knop Bewaren om deze instelling op te slaan.


Een gebruiker kan altijd inloggen, echter wanneer de ingestelde datum is verstreken moet een gebruiker verplicht eerst de twee-factor authenticatie aanzetten.


Als de ingestelde datum in de toekomst ligt, krijgt een gebruiker bij het inloggen in het portaal vrijwillig de optie om de twee-factor authenticatie aan te zetten.


Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' kan de datum op elk moment weer verwijderen.


LET OP!

Elke gebruiker in Yuki kan altijd de twee-factor authenticatie zelf aan- of uitzetten in zijn of haar adreskaart. 

Wanneer de gebruiker de eigen twee-factor authenticatie uitzet kan hij of zij vanaf dat moment niet meer werken in het portaal.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren