De navigatie in Yuki heeft een aantal wijzigingen ondergaan waardoor deze er moderner uitziet en gebruiksvriendelijker is geworden. Daarnaast zijn zoveel mogelijk gegevens in een domein zoals je persoonlijke gegevens, je instellingen etc. op één plaats samengebracht zodat deze sneller en overzichtelijker te raadplegen zijn.
Deze nieuwe navigatie vind je altijd in alle schermen in je domein op dezelfde plaats terug!
LET OP!
Voor alle gebruikers die geen 'BO' rol in het domein hebben zal een ander Startscherm worden getoond.
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Hoe kan ik navigeren in mijn domein in Yuki?
De nieuwe navigatie bestaat uit:
- een vernieuwde navigatiebalk links in je scherm
- een handige Zoekfunctie bovenin je scherm (zie artikel Hoe werkt de Zoekfunctie binnen een domein?)
- een viertal knoppen rechts in je scherm:
- knop (winkelwagentje icoon) waarmee je de Yuki Store opent (alleen beschikbaar voor gebruiker met rol 'Directie' in domein)
- een knop (hartje icoon) waarmee je je mening kunt geven over Yuki (alleen beschikbaar voor gebruiker met een 'BO' rol in het domein)
- een knop (toolkit icoon) waarmee je direct toegang hebt tot een aantal basistoepassingen (alleen beschikbaar voor gebruiker met een 'BO' rol in het domein):
- Grootboekrekeningen: stel de grootboekrekeningen in het rekeningschema in.
- Klantspecifieke opm.: bekijk alle klantspecifieke opmerkingen die zijn vastgelegd bij één of meer administraties, grootboekrekeningen en/of relaties.
- Kwaliteitscontrole toevoegen: beschrijf de huidige status van de kwaliteit van de administratie door direct een notitie (incl. tijdstempel) toe te voegen (zie artikel Kwaliteitsmonitor).
- Btw calculator: bereken een bedrag incl. btw, een bedrag excl. btw of het btw-bedrag.
- Valuta calculator: reken de koers van een valuta op een bepaalde datum om naar de koers van een andere valuta op die datum.
- een knop (i-icoon) waarmee je direct toegang hebt tot een aantal basistoepassingen (niet beschikbaar voor gebruiker met een 'BO' rol in het domein):
- Help: je kunt direct zoeken naar een artikel in de Kennisbank
- Chat met support: je kunt direct chatten met een Support medewerker van Yuki
- Geef je mening: geef je mening te geven over de nieuwe navigatie.
- Btw calculator: bereken een bedrag incl. btw, een bedrag excl. btw of het btw-bedrag
- Valuta calculator: reken de koers van een valuta op een bepaalde datum om naar de koers van een andere valuta op die datum.
- een knop (megafoon icoon) waarmee je de laatste nieuwsberichten van Yuki kunt bekijken (niet beschikbaar voor een gebruiker met een 'BO' rol in het domein)
- een knop waarmee je de bladwijzers naar andere pagina's in je domein opent
Elke gebruiker kan zijn of haar eigen bladwijzers in een domein aanmaken (zie artikel Bladwijzers) - de gebruikersknop waarmee je direct toegang hebt tot je persoonlijke profiel
Afhankelijk van je gebruikersrechten in het domein wordt er een ander persoonlijk profiel getoond:- Gebruiker (zie artikel Je persoonlijke profiel binnen een domein)
- Gebruiker met een backoffice rol in het domein (zie artikel Je persoonlijke backoffice profiel binnen een domein).
- knop (winkelwagentje icoon) waarmee je de Yuki Store opent (alleen beschikbaar voor gebruiker met rol 'Directie' in domein)
De vernieuwde navigatiebalk
De vernieuwde navigatiebalk biedt je direct toegang tot:
- Domeinen
Je kunt direct naar 'Mijn domein' navigeren, wisselen naar een ander domein waartoe je als gebruiker toegang hebt of een domein zoeken. - Dashboard
Vanuit elk scherm in Yuki kun je vanaf nu d.m.v. een knop met je eigen navigatielogo (zelf in te stellen) altijd weer direct terugkeren naar je Dashboard (zie artikel Administratieprofiel: tabblad Algemeen) - Functionaliteiten
Klik op één van de voor jou beschikbare functionaliteiten en er wordt meteen een submenu geopend met alle toepassingen/functies die je kunt gebruiken. - Alle instellingen in je domein
Deze zijn nu op één plaats gecategoriseerd en verzameld!
Denk aan instellingen voor je domein, je financiële gegevens (grootboekrekeningen, btw-tarieven etc.), je verkoop (facturen en herinneringen), je integraties met andere software (Mollie, Comandi, etc.), overige instellingen zoals voor je agenda, archief etc. en natuurlijk je eigen gebruikersinstellingen.
Een handige nieuwe instelling die is toegevoegd is ‘Beeldscherminstellingen’! Werk je het liefst met een zo klein mogelijke navigatiebalk dan kun je de namen van de modules verbergen door de dichtheid te zetten op ‘Compact’ i.p.v. ‘Comfortabel’. Daarnaast kun je ook de kleur van de menubalken aanpassen door het thema ‘Hybride’ te wijzigen in ‘Donker of ‘Licht’.
Voor een uitgebreide beschrijving van de beeldscherminstellingen zie artikel Beeldscherminstellingen.
Afhankelijk van de bundel die is gekozen in je domein, je gebruikersrechten en extra features die door jezelf of je accountant aan je domein zijn toegevoegd wordt bijvoorbeeld de volgende navigatiebalk links in je scherm getoond:
Het volgende icoon staat voor de functionaliteit waarmee je o.a. kunt navigeren tussen meerdere domeinen waartoe je als gebruiker toegang hebt.
Gebruiker Hier kun je direct het scherm 'Mijn domein' openen of naar een ander domein navigeren waartoe je als gebruiker toegang hebt. Gebruiker met 'Backoffice' rol in het domein Hier kun je direct het scherm 'Mijn domein' openen, naar een ander domein navigeren waartoe je als backoffice toegang hebt of een domein zoeken. Daarnaast zie je hier bovendien zowel de namen van de verantwoordelijke backoffice medewerkers van het domein als de status van het domein. |
De volgende iconen staan elk voor een functionaliteit binnen Yuki. Een functionaliteit bestaat uit een set van toepassingen (features) die samen een onderdeel van de administratie vormen.
Start (Home) | |
Backoffice (alleen beschikbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein) Hier vindt de backoffice medewerker specifieke functionaliteit zoals o.a. de backoffice workflow, kwaliteitsmonitor en de checklist. | |
Postbus Hier kun je al je documenten en transacties (bankbestanden) aanleveren en communiceren met de backoffice. | |
Archief Hier archiveer je al je documenten, ook de niet-financiële documenten. | |
Boekhouding met daaronder het feature Yuki Analytisch boekhouden Hier vind je o.a. je bedrijfsmonitor, het overzicht 'Omzet en Kosten', 'Bezittingen en schulden', de lijst met openstaande debiteuren en crediteuren etc. In Yuki heb je de mogelijkheid om analytisch te boeken. Deze boekingen van kosten en opbrengsten worden volgens een analytisch plan (view) toegewezen aan bepaalde dimensies zoals bijvoorbeeld kostenplaatsen en kostendragers. Een bekend voorbeeld van kostenplaatsen zijn afdelingen binnen een bedrijf, kostendragers zijn eindproducten waaraan de kosten zijn verbonden. | |
Bank met daaronder de features Yuki Betaalservice (Betaallijst) en Yuki Incasso Overzicht van al je zakelijke bankrekeningen, creditcards en online betalingsproviders én de transacties die daarop geboekt zijn. Betaal je facturen via de betaallijst of een SEPA betaalbestand in Yuki. Incasseer je verkoopfacturen via een SEPA incassobestand in Yuki. | |
Verkoop met daaronder de features Yuki Offerte, Yuki Factuur en Mollie Maak offertes aan, verstuur deze naar je klanten en indien de offerte is geaccepteerd maak direct een verkoopfactuur aan. Bekijk de geboekte verkoopfacturen of maak je eigen verkoopfacturen aan. Stel Mollie in als betalingsprovider voor verkoopfacturen die je naar je klanten hebt gestuurd. | |
Inkoop Hier vind je het overzicht van al je inkopen, leveranciers, facturen in behandeling en onbetaalde facturen. | |
Personeel met daaronder het feature Yuki WKR Overzicht van alle werknemers en de relevante documenten zoals hun salarisstroken, declaraties en verzuimregistratie. De WKR tool verwerkt de werkkosten automatisch in je administratie en geeft actuele informatie over hoeveel werkkosten de vrije ruimte nog toelaat. | |
Relaties (CRM) Al je klanten, leveranciers, medewerkers en overige relaties op één plek. Bekijk welke zaken je met ze gedaan hebt, verstuur een mailing of print etiketten. | |
Projecten (Dossiers) Projecten zijn een manier om gegevens in Yuki over een bepaald onderwerp of van een project te bundelen. Je moet hierbij denken aan gegevens zoals documenten, financiële transacties, relaties, afspraken, taken etc. | |
E-mail Haal met POP3 al je zakelijke mail binnen en koppel deze aan klanten, leveranciers of medewerkers. | |
Agenda met daaronder de features Yuki Uren en Yuki Workflow(niet beschikbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein) Registreer de facturabele uren van je medewerkers op klanten of projecten en maak na fiattering de facturen voor je klanten aan. Zet een workflow op binnen je bedrijf voor het goedkeuren van facturen, het organiseren van bestellingen of het opvolgen van eenvoudige werkopdrachten. |
Daarnaast is het feature Yuki Vreemde valuta beschikbaar voor bedrijven (administraties) die regelmatig verkoopfacturen in vreemde valuta versturen of één of meer vreemde valuta bankrekeningen hebben.
Yuki Vreemde valuta is geïntegreerd in de Bank, Verkoop en Inkoop functionaliteit.
Het volgende icoon staat voor alle instellingen die je hebt vastgelegd en op één plaats zijn samengebracht en gecategoriseerd.
Instellingen. Hier kun je als gebruiker je persoonlijke voorkeuren vastleggen, deze zullen de Yuki software niet beïnvloeden. Daarnaast kunnen er instellingen worden vastgelegd die de werking van Yuki wel zullen beïnvloeden. |
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren