Projecten kunnen gebruikt worden om behalve documenten en financiële transacties ook gegevens van relaties zoals afspraken, taken, e-mail etc. te groeperen. Daarmee kunnen kosten, opbrengsten, investeringen en de planning van relaties toegewezen worden aan bijvoorbeeld projecten of afdelingen.


Het toewijzen van financiële transacties wordt gedaan door in- en/of verkoopfacturen of andere financiële transacties te koppelen aan een project. Daarmee worden ook alle onderliggende transacties toegewezen aan dat project.


Gegevens kunnen handmatig worden gekoppeld aan een project (bijvoorbeeld nadat een factuur is geboekt en verwerkt) of automatisch door Yuki tijdens het boekingsproces aan een project worden toegewezen.


TIP!

Wanneer je tijdens het boeken van een document of transactie in het veld 'Project' een naam invoert wordt het project direct aangemaakt (als het project nog niet bestaat). Dit nieuwe project is dan standaard alleen voor jezelf (als beheerder) toegankelijk. Als beheerder kan je de beveiliging van het project instellen.


De volgende gegevens kun je in Yuki handmatig koppelen aan een project:


Het koppelen van de bovenstaande gegevens wordt per soort gegeven afzonderlijk in een artikel besproken.