Papierinstellingen (offerte lay-out)

Gewijzigd op Sun, 05 Dec 2021 om 11:54 AM

De volgende offerte lay-out instellingen kunnen worden ingevoerd:

  • Algemeen
  • Offertekolommen
  • Pagina-indeling (voettekst)
  • Papierinstellingen
  • Adresmarge (adrespositionering)
  • Thema
  • Onderwerp en tekst van mail.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van de offerte lay-outs zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen, klik in het nu geopende scherm op Verkoopinstellingen en scroll vervolgens naar Offerte lay-outs


Om een bestaande offerte lay-out te wijzigen klik je op de regel van de desbetreffende offerte lay-out

Voor het aanmaken van een nieuwe offerte lay-out klik je op de knop + Nieuwe lay-out.



Klik op de knop 1 linksboven in je scherm. Het volgende scherm wordt geopend:



Bepaal waar je de offerte op wilt afdrukken.


Je hebt drie mogelijkheden:

  • Blanco papier
  • Print op briefpapier
  • Upload achtergrond briefpapier.


TIP!

Wanneer je je offertes per e-mail naar je klanten wilt gaan versturen is het raadzaam om hier als type papier Upload achtergrond briefpapier (PDF) te selecteren.


Op blanco papier

Gebruik Yuki om je logo en bedrijfsgegevens direct mee af te drukken. Als logo wordt het logo gebruikt dat je hebt gekoppeld aan je administratieprofiel.

Print op briefpapier

Yuki print enkel het offerteblok en de voettekst van de offerte. Yuki print dan geen logo en geen voettekst van de pagina.

PDF document als achtergrond briefpapier

Wanneer je de offertes per e-mail gaat versturen is het handig om een PDF-document van je briefpapier aan de lay-out te koppelen. Je print dan als het ware de offerte in dat PDF-document. Dit geeft een beter resultaat als het printen op blanco papier. 

Je maakt eerste het gewenste offertepapier in een tekstverwerker zoals bijvoorbeeld MS Word of Pages. Hier plaats je dan het eigen logo, de adresgegevens en andere typische offertegegevens zoals KvK-nummer en het btw-nummer op. Vervolgens bewaar je dit offertepapier als PDF-document. Dit PDF-document kun je dan bij de offerte lay-out instelling als bestand kiezen en dan zal deze als digitaal briefpapier worden gebruikt.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren