Alle banktransacties die zijn geüpload in Yuki komen in de workflow 'Te verwerken banktransacties terecht. Voor de afhandeling van de banktransacties kan er sprake zijn van drie situaties:
- IDR heeft de banktransactie herkend en stelt een match met een betaling voor
- IDR heeft de banktransactie herkend maar kan geen directe match met een betaling voorstellen
- IDR heeft de banktransactie niet herkend waardoor de transactie handmatig moet worden verwerkt.
Dit artikel beschrijft de derde situatie.
De actie Privéopname wordt gebruikt voor de stortingen naar de bankrekening van de eigenaar van het bedrijf.
Aan de hand van de rechtsvorm wordt de transactie anders geboekt. Bij een onderneming zonder rechtspersoonlijkheid wordt de transactie geboekt op een privérekening, met rechtspersoonlijkheid wordt deze geboekt op een RC.
LET OP!
Bij bedrijven met een rechtspersoonlijkheid moet het salaris niet op deze rekeningen worden geboekt. Hiervoor moet de actie ’Betaling aan werknemer’ worden gebruikt.
Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in een domein kan banktransacties in de workflow 'Te verwerken banktransacties' verwerken.
Om te beginnen met het verwerken van banktransacties open je het domein. Het scherm Backoffice workflow wordt altijd standaard geopend. Klik in dit scherm op de tegel Bank om de workflow Te verwerken banktransacties te openen.
Klik in het nu geopende scherm op de > voor een banktransactieregel. Je krijgt het volgende scherm te zien als je op de actie Privéopname klikt:
Let erop dat je de juiste bedrijfseigenaar selecteert. Klik nu op de knop Afgehandeld waardoor de volgende banktransactie in de workflow wordt getoond.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren