Wachtwoord vergeten

Gewijzigd op Tue, 14 Feb 2023 om 12:42 PM

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten kun je een nieuw wachtwoord aanvragen door in het inlogscherm op Wachtwoord vergeten? te klikken.



Het volgende scherm wordt geopend:



Voer hier het e-mailadres in waarmee je bij Yuki inlogt. Naar dit e-mailadres zal de e-mail worden gestuurd waarmee je via een link een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.


Klik vervolgens op de knop Volgende. Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Sluiten.


Vanuit de e-mail in je mailbox klik je nu op de link in de e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. 



LET OP!

Binnen 12 uur na ontvangst van de e-mail moet je op deze link klikken.


LET OP!

Wanneer je de tweefactorauthenticatie in Yuki hebt aangezet, wordt het volgende scherm geopend nadat je op de link in de e-mail hebt geklikt:



Voer hier de code van de tweefactorauthenticatie in en klik vervolgens op de knop Volgende.


Mocht je door verlies of diefstal de toegang tot je authenticator kwijt zijn dan kun je klikken op de knop Toegang tot authenticator kwijt? waardoor je de tweefactorauthenticatie uit kunt zetten.


Voor een uitgebreide beschrijving van het uitzetten van de tweefactorauthenticatie zie artikel 

Toegang tot Authenticator kwijt.


In het nu geopende scherm voer je je nieuwe wachtwoord in en daarna nogmaals om je nieuwe wachtwoord te bevestigen. Tijdens het invoeren geeft Yuki de sterkte van je nieuwe wachtwoord aan, door je muis boven één van de groene iconen te houden kun je lezen waaraan je wachtwoord moet voldoen. 



Klik vervolgens op de knop Volgende.


Het volgende scherm wordt geopend:



Desgewenst klik je op de knop Login om direct in te loggen.


Er wordt ook een e-mail naar je e-mailbox gestuurd ter bevestiging van het instellen van een nieuw wachtwoord.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren