Offertegegevens invoeren

Gewijzigd op Fri, 29 Apr 2022 om 11:52 AM

Je kunt vanuit twee plaatsen in Yuki een offerte aanmaken:

  • Klik op het icoon Verkoop in de navigatiebalk en klik vervolgens indien nodig op Dashboard. Selecteer de menuoptie Offerte in het dropdownmenu van de knop Aanmaken...
  • Klik op het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.


Om een nieuwe offerte aan te maken, moeten de volgende stappen worden doorlopen:

  • voer de offertegegevens in (relatie, lay-out en geldigheid)
  • voeg één of meer offerteregels (artikelen) toe
  • voeg, indien nodig, aanvullende gegevens toe
  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de offerte vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
    (alleen beschikbaar in nieuwe Verkoop functionaliteit)
  • bewaar de offerte als een conceptofferte.


Hieronder wordt beschreven welke offertegegevens moeten worden ingevoerd.



De gegevens van de offerte kunnen in de hieronder beschreven velden worden ingevoerd.


Bedrijf (verplicht)

Selecteer het bedrijf (de administratie) waarin de offerte moet worden verwerkt in Yuki. 


Klant (verplicht)

Selecteer de relatie (klant) voor wie de offerte is bestemd of klik op de knop + Nieuwe relatie om een nieuwe relatie (klant) aan te maken.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Klant (particulier/bedrijf) aanmaken via offerte.


Zodra je een relatie hebt geselecteerd of aangemaakt worden de velden 'Contactpersoon', 'Onderwerp', 'Lay-out' en 'Vervalt over' automatisch toegevoegd aan de conceptofferte.



Contactpersoon

Indien er een klantspecifieke contactpersoon aanwezig is op de relatiekaart van de klant wordt deze automatisch ingevuld.

Selecteer, indien nodig, een andere relatie als contactpersoon van een klant of klik op de knop + Nieuwe contactpersoon om een nieuwe relatie (contactpersoon) aan te maken.


Het is alleen mogelijk om contactpersonen te selecteren die bij de klant zijn vastgelegd. Hierdoor kan de offerte niet per ongeluk naar de verkeerde persoon worden gestuurd.


Onderwerp (verplicht)

Na het selecteren van de klant vult Yuki automatisch het onderwerp "Offerte voor [relatie]" in. Dit kan handmatig worden gewijzigd.


Ook na het versturen van de offerte kan het onderwerp van de offerte nog worden aangepast.


Lay-out (verplicht)

De offerte lay-out wordt overgenomen van de 'Offertes' instellingen (bij de 'Verkoopinstellingen'). De offerte lay-out kan hier echter handmatig worden gewijzigd.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Offertes.


TIP!

Om een Engelse, Franse of Duitse offerte aan te maken selecteer je hier een Engelse, Franse of Duitse offerte lay-out.


Vervalt over

De vervaldagen worden overgenomen van de 'Offertes' instellingen (bij de 'Verkoopinstellingen'). Het aantal dagen kan hier echter handmatig worden gewijzigd. Bij het versturen van de offerte wordt op basis van de offertedatum automatisch de juiste geldigheidsdatum berekend.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Offertes.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren