Administratie koppelen aan bestaande account bij Mollie

Gewijzigd op Tue, 23 Jan 2024 om 12:25 PM

Wanneer je in je administratie in Yuki een Mollie bankrekening hebt aangemaakt kun je deze koppelen aan je al bestaande account bij Mollie.

Hierdoor wordt het mogelijk om je klanten via een betaallink (betaalknop) in al je verkoopfacturen via Mollie te laten betalen.


Na het koppelen moet je account bij Mollie nog verder worden ingericht. Je moet hierbij o.a. denken aan het selecteren van de verschillende betaalmethoden (In Mollie: Instellingen, Websiteprofielen, Betaalmethodes) waarvan je klanten gebruik kunnen maken of met welke frequentie de betalingen van je klanten aan jou worden uitbetaald (in Mollie: Instellingen, Uitbetalingen) door Mollie.


LET OP!

Een Mollie bankrekening kun je slechts koppelen aan één Mollie account.

Heb je meerdere Mollie accounts dan is het mogelijk om aan elke Mollie account een Mollie bankrekening te koppelen.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van Mollie zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mollie


Het volgende scherm wordt geopend: 



Om je administratie in Yuki te koppelen aan je account bij Mollie klik je op de knop Verbind account.


TIP!

Je kunt ook gratis een nieuwe Mollie account aanmaken door te klikken op de knop Maak gratis een Mollie account aan.


Het volgende scherm wordt geopend:



Voer hier je gebruikersnaam (Username) en wachtwoord (Password) in van je bestaande Mollie account en klik vervolgens op de knop 'Log in'.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Toegang geven


Er wordt nu een Mollie dashboard geopend waarin de status en alle relevante informatie van je gekoppelde Mollie account wordt getoond: 



Selecteer onder Gekoppelde Mollie bankrekening de Mollie bankrekening in je administratie in Yuki die gekoppeld moet worden aan je Mollie account. Daardoor kun je deze bankrekening synchroniseren met Mollie en vervolgens Mollie bankafschriften en inkoopfacturen importeren.


LET OP!

Bij de rekeninggegevens van je Mollie bankrekening in Yuki moet bij Betalingsprovider account het e-mailadres (gebruikersnaam) ingevuld worden waarmee je inlogt bij je account bij Mollie.


Open de module Bank en klik op het potloodje voor je Mollie bankrekening. 



Het volgende scherm wordt geopend:



Na het koppelen van je Mollie bankrekening wordt deze in het Mollie dashboard getoond:



In Mollie is het mogelijk om een onbeperkt aantal profielen (websites) aan je account te koppelen. Deze moeten wel allemaal aan hetzelfde bedrijf behoren en dus hetzelfde KvK-nummer hebben.

Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je bedrijf gebruikt maakt van verschillende webshops. 

Bij Profiel ID selecteer je het juiste websiteprofiel. Achter elk profiel wordt de huidige status getoond: 'live' of 'test'.


TIP!

Alle transacties van alle profielen (lees webshops) komen in hetzelfde te importeren Mollie bankafschrift (settlement) terecht. 


Vervolgens geef je aan of vanaf vandaag alle bankafschriften automatisch moeten worden geïmporteerd in je administratie door het selectievakje Haal vanaf vandaag automatisch mijn bankafschriften op aan te vinken. 


Moeten daarnaast ook alle nieuwe facturen van Mollie automatisch worden geïmporteerd in je administratie, vink dan het selectievakje Haal vanaf vandaag automatisch mijn nieuwe facturen van Mollie op aan.


TIP!

Alle banktransacties en facturen van Mollie voor vandaag kunnen altijd nog handmatig worden geïmporteerd, zie artikelen Mollie bankafschriften handmatig importeren en Mollie facturen handmatig importeren.


Je account bij Mollie  kun je op elk moment loskoppelen van je administratie door te klikken op de knop Account loskoppelen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren