Banktransactie splitsen

Gewijzigd op Thu, 28 Mar 2024 om 11:00 AM

Alle banktransacties die zijn geüpload in Yuki komen in de workflow 'Te verwerken banktransacties' terecht. Voor de afhandeling van de banktransacties kan er sprake zijn van drie situaties:

  • IDR heeft de banktransactie herkend en stelt een match met een betaling voor
  • IDR heeft de banktransactie herkend maar kan geen directe match met een betaling voorstellen
  • IDR heeft de banktransactie niet herkend waardoor de transactie handmatig moet worden verwerkt.


Dit artikel beschrijft de derde situatie.


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in een domein kan banktransacties in de workflow 'Te verwerken banktransacties' verwerken.


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in een domein kan een banktransactie splitsen,


Om een banktransactie te splitsen open je het domein. Het scherm Backoffice workflow wordt altijd standaard geopend. Klik in dit scherm op de tegel Bank om de workflow Te verwerken banktransacties te openen.


Klik in het nu geopende scherm op de > voor een banktransactieregel


Klik in het nu geopende scherm op de knop Splitsen:



Het volgende scherm wordt geopend:



Voer de gegevens van het eerste gesplitste deel van de banktransactie in en klik vervolgens op de knop Bewaren. Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op het icoon Bewerken om het tweede gesplitste deel van de banktransactie te boeken en vervolgens te bewaren.



Om een gesplitst deel van de banktransactie te matchen met een factuur klik je op het icoon Koppelen voor het desbetreffende deel.


Om de banktransactie nogmaals te splitsen klik je weer op de knop Splitsen.

Om de splitsing van een banktransactie ongedaan te maken klik je op de knop Acties en boek je de transactie door de juiste actie in de lijst te selecteren.

Klik op de knop Afgehandeld waardoor de volgende transactie in de workflow wordt getoond.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren