Gekoppelde Ponto bankrekening opnieuw autoriseren (Ondernemer)

Gewijzigd op Di, 22 Apr om 8:46 AM

Elke 6 maanden moet de autorisatie van een gekoppelde bankrekening in Ponto worden vernieuwd. De vervaldatum van de autorisatie staat in de kolom Vervalt op.


Alleen de ondernemer kan een gekoppelde bankrekening opnieuw autoriseren.


LET OP!

Alle gebruikers in het domein ontvangen één maand, tien dagen en één dag voor de vervaldatum en op de dag van de vervaldatum automatisch een herinnering in de Yuki Assistant app en in de Postbus. Daarnaast wordt er naar alle gebruikers ook automatisch een e-mail verstuurd.


De houder van het Ponto account zal twee weken voor de vervaldatum en op de dag van de vervaldatum ook automatisch twee e-mails ontvangen vanuit Ponto.


De accountant heeft de mogelijkheid om aan alle gebruikers in het domein een bericht te sturen ter herinnering aan het opnieuw autoriseren van een gekoppelde bankrekening.


Eén maand voor de vervaldatum zal de status van de bankrekening wijzigen in Vervalt binnenkort, na de vervaldatum zal de status wijzigen in Vervallen.



Beweeg met je  muis boven de regel van de desbetreffende bankrekening en klik vervolgens op de knop Autoriseer opnieuw



LET OP!

Alleen de rekeninghouder(s) van de bankrekening(en) kan de gekoppelde bankrekening(en) opnieuw autoriseren.


Het login scherm van Ponto wordt nu automatisch geopend:



Voer je Ponto e-mailadres en wachtwoord in.

Ponto stuurt nu een code via SMS naar je telefoon, Voer de code in op het onderstaande scherm om je identiteit te verifiëren.



Het volgende scherm wordt geopend:



Je hebt twee opties om de bankrekening opnieuw te autoriseren:

  • via de sectie Integraties
  • via de sectie Bankrekeningen.


Via sectie Integraties

Doorloop de volgende stappen:

  • Klik op Gekoppelde bankrekeningen


  • Je ziet  nu een lijst met de gekoppelde bankrekeningen. Klik op de bankrekening die je opnieuw wilt autoriseren.


  • Je komt nu in de sectie Bankrekeningen dat je een overzicht toont van je bankrekening. Klik hier op de Herautoriseer knop.


Via sectie Bankrekeningen

Doorloop de volgende stappen:

  • Klik op de Herautoriseer knop.


  • Lees de informatie in de pop-up en klik vervolgens op Doorgaan.


Je wordt nu doorgestuurd naar de website of mobiele app van je bank.

Volg de specifieke instructies van je bank om de vernieuwing van de verbinding goed te keuren. Dit houdt meestal in dat je moet inloggen en de toestemming moet bevestigen.


LET OP!

Zorg ervoor dat je alle rekeningen selecteert die je beschikbaar wilt hebben in Ponto, zelfs als deze al eerder zijn geautoriseerd.


Zodra je jouw rekening hebt geautoriseerd bij de bank, wordt de nieuwe vervaldatum bijgewerkt in Ponto.



Nadat je de verbinding bij je bank hebt goedgekeurd, ga je terug naar je Yuki pagina.

Vernieuw of herlaad de pagina (misschien moet je op F5 of de verversknop in je browser drukken).

Je zult zien dat de status verandert in 'Autoriseren'.



Zodra het proces is voltooid, verandert de status in Yuki terug naar Verbonden en wordt de nieuwe vervaldatum voor de verbinding weergegeven.



Na het succesvol opnieuw autoriseren van de gekoppelde bankrekening verschijnt er een melding in je scherm dat de bankrekening weer is geautoriseerd en wijzigt de status van de bankrekening vervolgens na enkele momenten weer naar Verbonden.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren