Om activering van Ponto vragen (ondernemer)

Gewijzigd op Fri, 01 Mar 2024 om 03:39 PM

Ponto maakt het mogelijk om alle bankrekeningen volgens de PSD2- en GDPR-regelgeving op een veilige en betrouwbare manier aan Yuki te koppelen,

Zodra een bankrekening aan Ponto is gekoppeld worden alle banktransacties van de desbetreffende bankrekening (inclusief begin- en eindsaldo) elke dag automatisch in de administratie toegevoegd.


Voor meer informatie over Ponto zie https://myponto.com/nl/producten/rekeninginformatiedienst/.


Je kunt als ondernemer zelf aangeven dat je geïnteresseerd bent in het gebruik van de Ponto PDS2-koppeling in je domein.


Alleen een gebruiker met de rol 'Directie' in het domein kan hierover een vraag stellen aan de accountant.


Klik op het icoon Instellingen in de navigatiebalk. Klik vervolgens in het nu geopende scherm op Ponto PSD2-koppelingen in de sectie Banken.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Vraag aan accountant.


De volgende melding verschijnt in het scherm:



De accountant ontvangt deze vraag als openstaande vraag in de Postbus van het domein.



Zodra de accountant Ponto heeft geactiveerd in je domein ontvang je een mededeling over de activering van Ponto in de Yuki Assistant app en in de Postbus. Daarnaast wordt er ook een e-mail verstuurd over de activering van Ponto.  


Vanaf dit moment kunnen er één of meer bankrekeningen in het domein worden gekoppeld aan Ponto.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Eén of meer bankrekeningen aan Ponto koppelen (ondernemer).



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren