In dit overzicht zie je alle scopes die op dit moment zijn aangemaakt voor de geselecteerde analytische view.
In een scope bepaal je welke transacties moeten worden geanalyseerd binnen je analytische view. Deze vormen als het ware de invoer van je analytische boekhouding.
Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder', 'Portaal backoffice', 'Directie', 'Financiƫle administratie' of 'Externe accountant':
- een scope aanmaken
- een scope wijzigen
- een scope verwijderen.
Klik op het icoon Boekhouding in de navigatiebalk en vervolgens op Analytisch boekhouden.
Selecteer in het nu geopende scherm het tabblad van de analytische view waarvan je de scope(s) wilt bekijken en klik op de knop Ga naar dashboard.
Klik vervolgens in het nu geopende scherm op de tegel Scopes.
Het volgende scherm wordt geopend:
De scopes van de voorbeeld analytische view 'Omzet en kosten per afdeling' zijn hier al aangemaakt:
- Grootboekrekeningtype: Omzet
- Grootboekrekeningtype: Kosten.
Scope aanmaken
Om een nieuwe scope aan te maken, klik je op de knop Nieuwe scope.
Het volgende scherm wordt geopend:
Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Scope aanmaken.
Scope wijzigen
Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende scope, klik op de knop met de drie puntjes en vervolgens op Bewerken in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Wijzig de desbetreffende gegevens en klik op de knop Bewaren.
Alle transacties die voldoen aan de ingestelde invoer criteria van de gewijzigde scope voor de gekozen periode en vallen onder een bestaande toewijzingsregel zullen door Yuki automatisch worden toegewezen aan de desbetreffende waarde(n).
Scope verwijderen
Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende scope, klik op de knop met de drie puntjes en vervolgens op Verwijderen in het dropdownmenu.
Het volgende scherm wordt geopend:
Klik op de knop Verwijderen om de scope daadwerkelijk uit de analytische view te verwijderen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren