Als je bij een ABN AMRO rekening op de plaats van de inconsistentie in de eerste kolom qua formaat afwijkende afschriftnummers ziet staan, is deze ontstaan door een combinatie van door de ABN AMRO automatisch ingestuurde afschriften en door de klant zelf gedownload afschrift.
Oorzaak
De meeste klanten gaan ervan uit dat als het automatisch versturen bij de ABN geregeld is, alles vanaf dat moment automatisch wordt aangeleverd. Alleen doet de ABN AMRO er enige tijd over alvorens ze het eerste afschrift aanlevert en daar zij niet met terugwerkende kracht transacties aanlevert, moeten de ontbrekende regels door de klant zelf worden aangeleverd.
Klik op de regel achter afschriftnummer 24401. Rechts op het scherm zie je de naam van het afschrift staan: MT940110902165107.STA
Klik op de regel achter afschriftnummer 13.. Rechts op het scherm zie je de naam van het afschrift staan: Bankmutaties_YUKIMC1.asc
'Bankmutaties_YUKIMC1.asc' is een door de bank automatisch aangeleverd afschrift. Deze afschriften zijn een soort MT940-bestanden maar wijken qua lay-out af van een MT940-bestand. Ook de omschrijvingen zijn anders en aangezien Yuki dubbele transacties traceert aan de hand van de omschrijving, komen we op de overgang van de ene soort naar de andere dubbele transactieregels tegen. In feite zien we bij zo’n overgang meer dubbelen dan wanneer je afschriften van hetzelfde type importeert.
Actie
Open afschriftregels en zoek vanaf 01-09-2011 tot 5-09-2011 naar dubbele regels en markeer degenen als duplicaat, die nog niet gekoppeld zijn.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren