Klant betaalt verkoopfactuur via Mollie

Gewijzigd op Wo, 17 Sep om 4:01 PM

Wanneer je een verkoopfactuur met een Mollie betaallink vanuit Yuki verstuurt, ontvangt de klant een e-mail met de betaallink in zijn of haar mailbox. Met deze betaallink kunnen zij de factuur snel en gemakkelijk betalen.



Deze betaallink blijft slechts 30 dagen geldig! Na deze datum moet de verkoopfactuur op een andere manier worden voldaan. 


Verkoopfactuur betalen

Om de verkoopfactuur te voldoen klikt de klant in de e-mail op de toegevoegde betaallink. Het volgende scherm wordt geopend:



Factuurgegevens controleren

De klant ziet hier behalve een schermvoorbeeld van de verkoopfactuur ook een aantal andere factuurgegevens zoals:

  • de afzender en de geadresseerde
  • het onderwerp en het te betalen bedrag van de factuur
  • de factuur- en vervaldatum
  • het factuurnummer, de betaalstatus en het totaalbedrag van de factuur.


Factuur daadwerkelijk betalen

Na het controleren van alle factuurgegevens kan de klant de factuur voldoen door te klikken op de knop Ga verder om te betalen (onder het te betalen bedrag).


LET OP!

Er moet ten minste één betaalmethode in Mollie zijn geactiveerd.


Het volgende scherm wordt geopend:



Betaalmethode en bank selecteren

De betaalmethoden die je in je account bij Mollie hebt geactiveerd zijn de betaalmethoden waaruit de klant hier kan kiezen. Na het selecteren van bijv. de betaalwijze 'iDEAL' wordt er een vervolgscherm geopend:



De klant selecteert nu de juiste bank waardoor de Interbankieren website van zijn of haar bank wordt geopend en de verkoopfactuur kan worden voldaan.


Betaalstatus van factuur

De betaalstatus van de verkoopfactuur is nu gewijzigd in 'Betaling onderweg'. De factuur is al wel betaald maar de betaling moet nog worden gematcht met de te importeren Mollie transactie in Yuki.


TIP!

Heeft de klant op Ga verder om te betalen geklikt maar toch besloten om de verkoopfactuur op een andere manier te betalen dan sluit Mollie na 20 minuten automatisch de mogelijkheid om te betalen.

De verkoopfactuur krijgt in Mollie de status 'Verlopen'. Dit gegeven wordt niet gesynchroniseerd met Yuki.


Verwerking verstuurde verkoopfactuur in Mollie

De vanuit Yuki verstuurde verkoopfactuur wordt ook verwerkt in je account bij Mollie.



Klik op de verkoopfactuur in Mollie om meer details te bekijken.



Zodra de verkoopfactuur is betaald door de klant, wordt de status in Mollie aangepast. Uitbetalingen (ontvangsten van klanten) worden klaargezet afhankelijk van de ingestelde frequentie in Mollie (dagelijks, wekelijks of maandelijks) en betaald naar de zakelijke betaalrekening in Yuki.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren