De eigenaar van een domein met de rol 'Directie' kan direct vanuit het domein het contract van één of meer administratie opzeggen. Als je het contract voor een administratie opzegt, betaal je nog tot het einde van de lopende maand voor deze administratie. Tijdens deze maand kunnen er nog transacties door Yuki afgehandeld worden.
LET OP!
Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' (administratiekantoor of accountant) kan het contract van één of meer administraties ook opzeggen.
Het opzeggen van het contract van het gehele domein (met één of meer administraties) kan alleen worden gedaan door een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' (administratiekantoor of accountant).
TIP!
Als je een administratie wilt opzeggen en je krijgt de melding dat je geen toegang hebt tot deze functie, dan ben je niet de 'eigenaar' van het domein. Neem dan contact op met je administratiekantoor of accountant zodat zij dit voor je kunnen regelen.
Nadat de looptijd van het contract is verstreken, verandert Yuki de status van de opgezegde administratie automatisch naar 'Inactief'. Een inactieve administratie blijft zichtbaar in het overzicht van alle administraties in het domein.
Wanneer de andere administraties in het domein wel actief blijven dan kunnen de gegevens in de inactieve administratie nog worden bekeken. Het is echter niet meer mogelijk om gegevens in deze administratie te verwerken.
'Mijn domein' kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:
- Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
- Klik in de navigatiebalk op het icoon Start en vervolgens op de tegel Mijn domein
- Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.
Klik op de knop Contract.
Het volgende scherm wordt geopend:
Rechts naast de contractregel van elke administratie wordt de knop Contract opzeggen getoond.
Voordat het contract van de administratie daadwerkelijk wordt beëindigd verschijnt de onderstaande melding in je scherm:
Informatie voor de backoffice
Als de beëindigde administratie de standaard administratie van het domein was en je wilt een andere administratie instellen als de standaard administratie, ga dan als volgt te werk:
- Open het tabblad Juridisch van het bedrijfsprofiel van de desbetreffende administratie
- Klik op de knop Bewerken
- Onderaan het tabblad vind je de optie Standaard, wanneer je deze selecteert zal de desbetreffende administratie de standaard administratie in het domein worden.
- Klik op de knop Bewaren.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren