Klant betaalt verkoopfactuur via Mollie

Gewijzigd op Wed, 06 Dec 2023 om 02:35 PM

Na het versturen van een verkoopfactuur (met een Mollie betaallink in de factuur lay-out) vanuit Yuki ontvangt je klant een e-mail met de betaallink in zijn of haar mailbox.



Deze betaallink blijft slechts 30 dagen geldig! Na deze datum moet de verkoopfactuur op een andere manier worden voldaan. 


Om de verkoopfactuur te voldoen klikt de klant in de e-mail op de toegevoegde betaallink. Het volgende scherm wordt geopend:



De klant ziet hier behalve een schermvoorbeeld van de verkoopfactuur ook een aantal andere factuurgegevens zoals:

  • de afzender van de verkoopfactuur
  • de geadresseerde
  • het onderwerp van de factuur
  • het te betalen bedrag
  • de factuurdatum
  • de vervaldatum
  • het factuurnummer
  • de betaalstatus
  • het totaalbedrag van de factuur.


Na het controleren van alle factuurgegevens kan de klant de factuur voldoen door te klikken op de knop Ga verder om te betalen (onder het te betalen bedrag).


De knop 'Ga verder om te betalen' verschijnt pas in de te betalen verkoopfactuur wanneer in Mollie tenminste één betaalmethode is geactiveerd.


Het volgende scherm wordt geopend:



De betaalmethoden die je in je account bij Mollie hebt geactiveerd zijn de betaalmethoden waaruit de klant hier kan kiezen. Na het selecteren van bijvoorbeeld de betaalwijze 'iDEAL' wordt er een vervolgscherm geopend:



De klant selecteert nu de juiste bank waardoor de Interbankieren website van zijn of haar bank wordt geopend en de verkoopfactuur kan worden voldaan.


De betaalstatus van de verkoopfactuur is nu gewijzigd in 'Betaling onderweg'. De factuur is al wel betaald maar de betaling moet nog worden gematcht met de te importeren Mollie transactie in Yuki.


TIP!

Heeft de klant op Ga verder om te betalen geklikt maar toch besloten om de verkoopfactuur op een andere manier te betalen dan sluit Mollie na 20 minuten automatisch de mogelijkheid om te betalen.

De verkoopfactuur krijgt in Mollie de status 'Verlopen'. Dit gegeven wordt niet gesynchroniseerd met Yuki.


Verwerking verstuurde verkoopfactuur in Mollie

De vanuit Yuki verstuurde verkoopfactuur wordt ook verwerkt in je account bij Mollie.



Om de verkoopfactuur in meer detail te bekijken klik je op de desbetreffende verkoopfactuur.



Zodra de verkoopfactuur is voldaan door de klant zal de status van de factuur in Mollie worden gewijzigd. Afhankelijk van de uitbetaalfrequentie die in Mollie is ingesteld worden de uitbetalingen (ontvangsten van klanten) dagelijks, wekelijks of maandelijks klaargezet voor betaling naar de zakelijke betaalrekening in Yuki.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren